2023-01-31

Gång och löpning

 

Premiären för mina nya träningsskor blev en blandning av både gång och löpning. Det hade nämligen regnat rätt bra på kvällen och natten och då blir trottoarer väldigt hala här.

Men det blev en skön morgonrunda ändå och mina nya skor var toppen på fötterna. Så något felköp var det inte att ta ett annat märke än det vanliga som jag brukar ha.


Det blev en runda på nästan 8km.



Vinterkittet var på för det var en kylig morgon.

Jag tog mig neråt havet och det blev till att gå först.


Passerade den här fina planteringen utmed vägen.


Och en vildvuxen trädgård där ingen varit på ett tag.


Kom ner till havet där det blåste kyligt.


Konstaterade att jag hoppade att runda udden för att komma till La Zeniastranden. Det var alldeles för blött och skitigt.


Tog mig upp bland strandvillorna och kikade genom stängslet på ett nybygge. Här byggs det lyxvilla.


Sedan finns de dom som behåller den spanska stilen och renoverar upp huset istället. Det gillar jag.


Passerade Rockys och konstaterade att där har vi inte varit på väldigt länge. Nog över ett år sedan vi satt där, om inte mer. När vi alltid hade med oss våra äldsta barnbarn på vår semester på somrarna, var vi ofta där. De hade goda strips med smält ost tyckte Julia.


Nu var det bara sista backen kvar så var jag snart hemma igen. 



Nu hade solen kommit upp och det blev en strålande dag.


14 kommentarer:

  1. Så skönt att dina nya skor utföll till belåtenhet. Ibland kan de kännas bra i affären men inte i bruk. Jag går ju långa promenader med Miss T och har insett att bra skor kan man inte tumma på.

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, så jag är verkligen nöjd att det blev rätt skor på fötterna.
      Ha en bra tisdag du med.
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig runda det blev. Kram

    SvaraRadera
  3. Såg på din insta att du hade frost i morse!! DET måste vara ovanligt hos er. Vilken köldknäpp ni har nu, och långvarig också! Fina bilder du tagit! Morgonljuset så fint. Halka, det är jag verkligen rädd för. OCH det är otäckt när det blir halt av regn. Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så jättevanligt här vid kusten men det händer lite då och då.
      Här blir trottoarerna väldigt hala när det regnat, något som jag inte tyckte att de svenska trottoarerna blev när det regnade.
      Kram

      Radera
  4. Jag tog också en morgonpromenad fast utan löpning. Endast 2,5 km men bättre än ingenting. Sedan putsade jag mina skor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hej Carin! Tror ni har varmast i Spanien. Kallt på Kanarieöarna och -1° och SNÖ på Mallis! Brrrr! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med när jag sett och läst om det. Och ingen annan är gladare än jag 😄.
      Kram

      Radera
  6. Så skönt att skorna funkade bra. Har haft flera par av NB och de är så sköna. Vilken härlig runda det blev trots att det var i kyligaste laget. Ha en fortsatt fin vecka. Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd med mitt köp och rundan var skön och bra.
      Kram

      Radera
  7. Så vackra bilder i soluppgången. Vad duktig du är som springer. Kommer ihåg precis det där underlaget på trottoarerna. Vill man inte bara gå in i en sådan där trädgård och ta över vid de där husen där ingen är. Ja, helt riktigt att bevara byggnadens ursprungsstil när man renoverar. Det är så trist att se när folk renoverar sönder vackra hus och lägenheter.
    Ha en riktigt fin dag!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid gillat att springa, det är då man rensar huvudet och kläcker nya idéer 🙄🙈.
      Ja trottoarerna är livsfarliga när det är blöta, och det är inget jag minns att de var i Sverige. Eller det minns jag visst det. De var inte så.
      Gubben kliar det nog mer i fingrarna på när vi ser sådana där tomter. Men visst skulle jag hjälpa till på ett hörn.
      Så många som bara river det gamla som finns på tomten de köpt och bygger en vit pappkartongen istället. Inget jag gillar.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.