2023-01-12

En vanlig onsdag

 

Löprundan blev några kilometer längre igår och det kändes inte lika jobbigt som i måndags. Det enda som blev lite fel var att jag skulle ha haft långa träningstights på mig och inte korta. Frös lite om benen först innan jag fått upp värmen i kroppen. Det var +12 men solen hade inte kommit upp ännu.

På dagen gick jag ner till Chinobutiken för att köpa en sele till Ixa för jag vill att hon ska ha det när vi går ut och går. Inte lätt att hitta en yttepyttesele, bland alla miljoner (tog i lite 🙄) som hänger på krokarna i affären. Men sedan såg jag att det stod vikt på en av alla sorter, och då blev det genast lättare.

När jag skulle prova den på kvällspromenaden gick det väl sådär. För det första var det inte en hit att ta på den, det gillade hon inte. Sedan totalvägrade hon att gå när jag släppte ner henne när vi kommit över vägen. Satt som en staty och bara stirra på mig. Hon ville inte ha den där grejen på sig, och bad med sina bruna ögon, ta av den. Så kvällsbehovet blev i trädgården istället. Så nu blir det träning med sele med framöver.

Nog pratat om Ixa, nu ska jag berätta om vår middag igår. Jag gjorde zucchiniplättar som gubben sa, att de slår nästan raggmunk.

Zucchiniplättar

2 dl vetemjöl

2 st ägg

2 dl mjölk

salt

7 dl grovriven zucchini (urkramad från sin vätska)

Stek på medelvärme ca. 3 minuter på varje sida.


Sprang ner på stranden och tog ett kort när vågorna rullade in.


Vi hade stekt bacon till plättarna och lingon. Precis som vi brukar ha när vi äter raggmunk.



Den kalla lilla nosen på det sötaste 🤎 vi har.

12 kommentarer:

  1. Ixa är verkligen supersöt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det har varit underbara januari-dagar verkligen. Idag lyser solen igen och det är vi glada för. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, januari har varit toppen än så länge.
      Tack, hoppas din dag varit bra med.
      Kram

      Radera
  3. Åhh! Kan inte få nog av söta små nosar... så mer Ixa vill vi se!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jag kan tro att det krävs träning för sele, men det måste vara så bra att ha sådana på en hund, kan tänka mig att det blir stadigare på alla sätt under en prommis. Snart har hon vant sig. Zucchiniplättar är så goda. Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer att gå bra till slut. Det var likadant med halsbandet när hon fick på sig det.
      Ja, zucchiniplättar är verkligen gott.
      Kram

      Radera
  5. Vilken ljuvlig liten nos. Det går säkert bra att få Ixa att vänja sig vid selen. Det är ju mycket som är nytt när man är valp.
    Så god er middag såg ut!

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med att det kommer att fixa sig. Det var ju likadant med halsbandet först. Inget av detta har hon haft på sin kropp tidigare.
      Plättarna var jättegoda.
      Kram och fin fortsatt torsdag till dig med.

      Radera
  6. Stort grattis till den söta tillökningen i familjen. Hon måste verkligen förgylla era liv med sina upptåg.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.