2023-01-08

Risk på att bli tjatig

 

Men så blir det gärna när man vill visa något eller någon som man älskar så det gör ont i en.

Igår blev det ingen marknadsrunda ingen marknadsöl heller. Utan vi var hemma och spenderade dagen i trädgården eller på takterrassen.

Vi tog även en koppelrunda och övning ger färdighet, så igår var det driv framåt och bara en enda gång bit i kopplet.

Vi hade även lite socialträning för Ixa, hon fick träffa Ulrika och Mats som kom förbi på en fika. Deras lille Whisky får hon träffa i slutet av nästa vecka. 

Så som de andra dagarna sedan vi fick hem henne är fullt ös sedan medvetslös, precis som det är med en valp.


Somnade med huvudet i husses hand.


Inget kiss eller bajs på promenaden. Bara kolla och lukta på allt. Sedan gör hon allt när vi kommit hem i trädgården istället. 


Sedan sov hon hos mig när vi kollade på Stjärnorna på slottet.



Det här kändes nästan som en protest att jag hade lampan tänd när vi hoppade i säng. Hon kurade ihop sig som en boll i min famn och gömde huvudet.

12 kommentarer:

  1. Underbar helt enkelt! Förstår så väl att hon är medelpunkten nu, och kommer att vara.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hon och kommer att vara.
      Kram

      Radera
  2. Så mysigt med valpar. Du är inte ett dugg tjatig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Mysigt med den nya familjemedlemmen :)
    Kram A

    SvaraRadera
  4. Så mysigt! Förstår att det blir många bilder på en sån sötnos 🥰 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som man knäpper bilder stup i kvarten på sina barnbarn 😉😁😊.
      Kram

      Radera
  5. En hund blir som en familjemedlem så det är klart att man skriver om den/dem då. Jag ser gärna bilder på Ixa och läser om henne men så är jag också en rejäl hundvän!

    Önskar en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så oavsett de har två eller fyra ben.
      Fler bilder det lovar jag att det kommer bli på henne 😃.
      Den var bra min söndag.
      Kram

      Radera
  6. Lilla snuttan så söt och fin! Hunden är människans bästa vän. Vi hade Teddy i 12 år. När han gick bort gjorde det så ont. Sa, aldrig en hund till. Men nu när jag ser er lilla Ixa blir jag väldigt sugen.

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så söt och go, så man nästan smälter när hon ser på en.
      Vi sa 2012 när vår Nzi (schäfertik) gick bort, att nu ska vi inte ha någon mer hund. Vi hade då haft hundar sedan 1984 när vi tog vår första schäferhane som hette Lukas.
      Nu har det gått 10 år sedan Nzi gick bort och det kändes bara så rätt att skaffa hund igen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.