2019-10-05

Pirrigt för både mamma och oss


Vi var hos mamma vid 08.30 för att vi skulle hinna prata lite innan färdtjänsten kom och hämtade mig och henne kl.09.30.

Vi åkte tillsammans ut till hennes nya boende som fr.o.m. igår är i Skärblacka på Vickelbygården. Klart att vi var nervösa både hon och jag hur det skulle vara. Men när vi kom fram och gick in i huset kändes allt så rätt.

Vi blev trevligt bemötta och visade till mammas rum där hon nu ska bo. Till hennes rum hör även en liten uteplats som bara är hennes egen.

Mamma blev överlycklig med en gång och började att gråta. Det syntes så väl att hon var nöjd med sitt nya boende. Så där satt hon i sin rullstol och jag stod bredvid och tårarna rann hejdlöst på oss båda.

Sedan kom gubben och brorsan med lite grejer som vi kunde ta med i bilen. Vid 11.00 tiden drack vi kaffe ute i dagrummet. Sedan gick mamma och vilade på sitt rum och vi åkte till lägenheten och hämtade lite mer saker.

När vi kom tillbaka nästa gång hade hon ätit middag och var glad att hon träffat fler som bor där på äldreboendet.
Vi hade med oss kanelbullar till kaffet eftersom det var kanelbullens dag.

Vi satt upp gardiner och lite tavlor innan vi sa hejdå för dagen och mamma skulle snart äta middag och umgås med de andra igen vid middagsbordet.


 11.00 fika i dagrummet

 En fin innergård. 

 Mammas egna uteplats.

 Kanelbulle till kaffet.

 Redan lite mer ombonat när gardinerna kom på plats.

Vår middag på kvällen blev pasta/baconsås och ett glas rött till.

7 kommentarer:

  1. Så fint boende hon har fått :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Pia,
    Men vad glad och rörd jag blir när jag läser det här inlägget. Så fint att din mamma har fått ett sådant bra boende. Och det ser så mysigt och gulligt ut! Jag förstår att tårarna rann. Extra bonus med en egen liten uteplats. Det är verkligen livskvalitet det.

    Ha en underbar helg!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  3. Haha...tidigt på morgonen, CARIN menar jag förstås!!!! Jag läste just inlägg hos Pia :-) och det hängde kvar.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fint hon får det din mamma. Hoppas att hon kommer att trivas toppen där. Kram //Tina

    SvaraRadera
  5. Jag ser ju att det är ett fint ställe. Så bra på alla sätt och vis. En egen liten uteplats, perfekt ju. Tänker på mina föräldrar som snart kommer att behöva samma sak. Känns i hjärtat. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Åh nu kommer det en tår här också, blir så glad att läsa att det verkar bli så bra för Hajan. Till och med en egen uteplats! Boendet ser så mysigt ut!

    SvaraRadera
  7. Men så skönt att det blev så bra! Ser jättefint ut :-)
    Glädjetårar är braiga tårar :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.