2019-10-25

Konstigt tycker jag


Det är så himla märkligt att jag vaknar nästan alltid innan mobilen ringer om jag satt den på alarm. Och i onsdagsnatt som vi inte kom i säng förens efter 00.30 och ställt mobilens alarm på 07.00 för torsdagsmorgonen. Men ändå så slår jag upp mina blå lite efter kl.06.30. Visst kan jag känna mig lite trött och seg. Men lögn i helskotta att somna om igen är det ändå. 

Är det att man börjar bli gammal kanske? Ju äldre man blir desto mindre sömn behöver man. Eller det kanske bara är en skröna.

Hur är ni?

Vaknar ni av ett ryck att larmet sätter igång, eller innan klockan ringer, som jag gör oftast.

Vad har ni för signal (jag har en lugn melodisnutt) eller har ni en vanlig väckarklocka som står och skräller.

Är du en sådan person som slår på znooze ett flertal gånger. Eller kanske hoppar du upp på studs.
Jag själv har aldrig använt znoozefunktionen på min mobil. Utan jag går upp nästan på stört när mobilen ringt.

Mycket frågor blev det i detta inlägg 🙄😲.


Årets första glögg blev det igår och några pepparkakor med grönmögelost på.

9 kommentarer:

  1. Jag vaknar oftast lite före men kan somna om. Förr använde jag klockradion men numera mobilen så signalen är inte rolig. Tyvärr snoozar jag för länge vilket inte är så bra...

    Glögg har jag däremot inte hunnit med än ;-)

    Kram och ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  2. Jag är funtad precis som du och har varit så hela livet faktiskt. Inbyggd väckarklocka!

    Trevlig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jag har heller aldrig snoozat utan går upp direkt när mobilen ringer....eller spelar :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vaknar också alltid före klockan när jag ställer den. Får nästan aldrig höra melodin som mobilen spelar. Och snoozar försöker jag inte ens. Jag kan ändå aldrig somna om när jag en gång vaknat.
    Glögg och pepparkakor låter mysigt. Har inte köpt varken kakor eller glögg än. Men det är snart dags för det hos mig också.
    Trevlig helg! =) Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Jag snoozar 30 min varje morgon. Ställer klockan på en halv timme innan jag behöver gå upp och sen snoozar jag o njuter av söngvärmen.

    Gamla får ofta problem att sova, men de behöver nog en del sömn de med. Riktigt gamla gör ju inte annat än sover...
    Och på tal om det, hur är det med Hajan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma är så nöjd med sitt nya boende. Hon har inte tagit fram datorn ännu, men pratade om att kanske göra det när jag pratade sist med henne. Hon är med på många aktiviteter som de har på boendet och tycker det är kul. Ska hälsa ifrån dig nästa gång vi pratas vid, då blir hon glad.
      Kram Carin

      Radera
    2. Ja hälsa henne , jag tänker mycket på henne!

      Radera
  6. Anders är den som sköter väckningen hemma hos oss. På dom mornar vi inte måste upp är det en lugn och skön signal. Fast jag tycker att det är helt onödigt att ens ha väckarklockan på när man inte måste upp?
    När vi måste upp av nån anledning så är det en hemsk, ilsk signal. Jag hatar den signalen, men inte så mycket ändå för när den ljuder är det oftast nån resa på gång :-D

    Jag älskar att snooza! Det är sååå himla skönt :-)

    SvaraRadera
  7. Vaknar också alltid före klockan och sover mindre nu än förr kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.