2019-10-01

Dålig sömn


Natten mellan söndagen till måndagen var sömnen sisådär här i Casa 66. Jag vaknade av att en cikada satt någonstans precis utanför vårt sovrumsfönster och var väldigt ljudlig. Klockan var lite över två på natten. 

Låg och vände och vred på mig länge men måste nog ha slumrat till lite ett tag. Hörde att cikadan fortfarande satt utanför och gjorde sina ljud och kollade på klockan igen. Då hade hon hunnit att bli närmare 6 på morgonen. Gubben var också vaken nu och sa att han hört cikadan till och från hela natten.

Så när klockan var prick 06.00 steg jag upp och fixade i ordning frukost åt oss. Sedan satt vi i mörkret på altanen och åt den med bara levande ljus tända.

Gubben skulle iväg och jobba en sväng och jag gick bort till La Zenia och handlade lite kakor som jag ska ha med mig hem till barnbarnen. Lovade Wilmer sist vi var hemma att jag skulle köpa med mig nästa gång vi kommer till Sverige.

På eftermiddagen gick vi bort en sväng till Carolin & Fredrik. Gubben ville prata med Fredrik om han kunde ta hand om blommorna i trädgården när vi åker till Sverige en vecka nu. 

När vi kom tillbaka hem gjorde jag småpizzor av tortillabröden som fanns kvar. På dem hamnade köttfärssåsen som blev över från dagen innan. Sedan blev det lite friidrotts VM på tv:n innan läggdags.


Här kan ni lyssna hur det lät.
De låter för att locka till sig honor. Men denna måste ha kört hel fel raggningsteknik eftersom den aldrig blev tyst.

 Det var alldeles lagom med folk i butikerna som jag tycker är jätteskönt.

Så blev det över till lunchen idag med 😃.


8 kommentarer:

  1. Det är jobbigt att få nattsömnen störd så där. Hoppas cikadan hittat en partner och flyttat vidare nu. =)
    Mini pizzorna såg goda ut. Bra att ha så det räcker till lunch också. Här vräker regnet ner så det blir nog en värmande soppa till lunch. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Det är helt otroligt hur cikador kan låta som de gör. Miss att det fanns massor av dem i Turkiet så där var det öronproppar som gällde.
    Smidigt när det blir rester över till nästa dag.

    Kram och ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  3. Haha... ja det är inte lätt att ragga rätt ;)
    Jobbigt att få sömnen störd :(
    Vad skönt för din mamma att få komma till ett boende med hjälp och stöd.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Ja dessa cikador kan göra en knasig när de väl sätter igång :(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Inte kul att bli väckt av det ljudet :(
    Kram

    SvaraRadera
  6. Att bli störd av ljud när man vill sova är inte alls kul. Fast lite exotiskt ändå. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Såna där kärlekskranka cikador är ett otyg! Hade en i ljusgården utanför sovrummet i ett år (kändes det som ;-) ). Där hade han en suverän akustik...

    Ha en bra start på månaden!

    SvaraRadera
  8. Åh, jobbigt hoppas du har sovit bättre inatt kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.