2019-10-12

Vi startade med en rivstart


Det var en jobbdag igår och den började på morgonen och slutade på kvällen. Det blir så ibland när många kunder samtidigt bara kan ta emot sitt gods en viss dag innan de far hem till Sverige igen. Eller om det är stora sändningar som ska ut till en och samma kund. 

Men det gjorde ingenting alls för det är bara trevligt att träffa nya människor och se omgivningen runt omkring där man själv bor fast aldrig satt sin fot där tidigare.

Så summan av kardemumman startade vi upp fredagen med ett fyspass så att alla muskler i kroppen fick vakna till liv efter vistelsen i Sverige.

Men idag är det lördag och Spaniens nationaldag. Det får man nog skåla in lite senare på dagen i Cava.

Det blev sen middag på altanen.

7 kommentarer:

  1. En sen middag som såg lika god ut som all mat du lagar. Mysigt att kunna sitta "ute" och äta även på kvällen fortfarande. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Lika bra att gå ut hårt och sedan öka!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat och visst är det kul att träffa nya människor :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en rivstart! Ja, just det. Nationaldagen idag. Det måste ju firas såklart - tack för tipset ;-)

    SvaraRadera
  5. En rivstart för er del men så blir det ibland!

    Kra och god kväll!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Carin och tusen tack för dina kommentarer hos mig!

    Ja, nu är vi hemkomna från solen och värmen och allt det vackra och sköna....Jag läser i kapp lite på din blogg och märker med glädje att dina inlägg har fått lite mer text än vanligt. Härligt med så många berättelser från din vardag. Men, vad är det du jobbar med? Leveranser? Berätta! Jag trodde du var instruktör på ett gym!

    Och stort grattis till nya barnbarnet! Elvis! Vilket häftigt namn.

    Min kollega på skolan har åkt ned till sitt hus i Spanien nu. Det ligger i ett område som heter La Marina. Jo, eftersom jag ju funderar så mycket på hus i Spanien så undrar jag hur ni bestämde var ni skulle köpa hus? Hade ni vistats mycket på just den platsen innan? Hade ni vänner där? Jag har ju bott i El Puerto de Santa Maria borta vid Cadiz - Rota trakterna så där känner jag mg mest hemma. Men där finns det mest spanjorer och amerikaner och någon enstaka britt....Jag måste nog åka tillbaka och känna efter...

    Ha det så underbart och tack för alla fina inlägg om din mysiga vardag!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.