2017-12-17

Marknadsdag

Hade inget annat för oss igår utan gick en sväng på marknaden. Vi skulle inte ha något utan bara titta lite. Det är rätt så behagligt att gå på marknaden denna årstid, för man slipper trängs med människorna. När vi kom hem åt vi upp resterna från gårdagens pizza och löste lite korsord. Så mycket mer hände det inte igår.

Godis finns det i mängder.

 Blommor lika så. Det blev ingen ny bukett för vi åker hem snart.

 Det här var något nytt som vi inte sett förut på marknaden. Handla vin eller starkvin på plastflaska.

 Korv i mängder av olika sorter och smaker.

 Nästan som vår julskinka.

 Dom håller på med vår pool på området. Det läggs nya rör.

Ska vara klart någon gång i Januari.

7 kommentarer:

  1. Härlig tid för marknadsbesök :-) Synd att dom håller på med poolen just nu, ja, då kan ni ju inte bada vilket måste kännas kymigt... ;-)

    Jag har provat att köpa vitt vin på marknaden i plastflaska. När vi kom hem med den så frågade Anders ifall jag ville testa urinprovet direkt eller kanske vänta lite? ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var det bästa vi visste min gubbe och jag under alla år på Mallorca , åh så trevligt och gott det var. För-köpte oss ibland i snälhet, tror jag. Här är saffransbröd på jäsning, och mjuk pepparkaka i ugnen. Sitter här med Äggklockan så det inte händer något. Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt med marknad. Bättre än julmarknad här hemma. Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mysigt med marknad. Kan tänka mig att man kan få lite julkänsla där så här års. Kram

    SvaraRadera
  5. Njut lite extra nu när ni snart ska hem. Brukar kännas lättare att komma hem när man vet att/när man ska tillbaka :)

    SvaraRadera
  6. Ja kan man sälja vin i box så varför inte i plastflaska. Vilken härlig marknad det verkar vara.
    Ni kommer säkert längta tillbaka till sol och värme när ni kommer hem till vinter Sverige igen.
    Om det inte blir tvärtom, att ni uppskattar lite kyla ett tag. Kram =) Carina

    SvaraRadera
  7. Blev lite fel på min kommentar. En gammal blogg adress ploppade in av sig själv, Kattmaffian.
    Som jag inte använder längre. Ville bara rätta till det. Kram=) Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.