2017-12-02

Den blev god 😋

Nu har glöggen blivit klar som vi köpte kryddor till härom dagen. Den blev jättegod tycker vi båda två, för vi var ju tvungna att göra ett provsmak. Men i morgon till första advent blir det en glögg och en eller två pepparkakor. Receptet på glöggen är bara påhittat av kryddorna vi köpte. Vi hade russin, socker, vatten, kardemumma, stjärnanis, kanel, kryddnejlika, torkade apelsinskivor, limeskivor  och rivet apelsinskal + saften från apelsinerna. Detta fick puttra ihop till en lag, som sedan fick kallna. När den kallnat blandade vi den med rödvin och sherry.







7 kommentarer:

  1. Skål och trevlig advent i förtid. ��

    SvaraRadera
  2. Kul att göra egen glögg. Sådana fina glöggmuggar hade jag med en gång i tiden. Undrar just vart dom tog vägen. Ha det bra nu i solen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad kul att den egna glöggen smakade bra. Den såg bra ut också. Snyggt jobbat! Kram =)

    SvaraRadera
  4. Oj vad duktiga ni är! Jag tror jag har ett par essensflaskor i gömmorna, så jag kanske också kan göra ett "eget" hopkok till imorgon :-)

    SvaraRadera
  5. Godaste gott och det kanske man skulle testa att göra! Ja nu går det fort fram till julafton...oj oj.
    Ha den finaste av helger nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Det blev nog en god Glögg, Ni brukar kunna blanda till sådana saker. Trevligt Advents fest, tyckermamma H.

    SvaraRadera
  7. Kul att göra egen glögg. Det är så kul att pyssla inför julen. Ha en trevlig advent.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.