2017-12-09

Taaadaaa

Då var det lördag och här sitter vi och väntar på att en hantverkare ska komma till oss idag. Inte för att jobba, utan för att ge oss en offert på ett jobb vi vill ha utfört. Ja, vi får se vad priset blir eller om gubben får göra det själv.
Igår dränktes den öppna spisen med vit färg, och jäklar vilken skillnad det blev. Kunde inte vänta med att lägga upp en bild på det. Jag ska faktiskt måla invändigt en gång till. Men i allt kladdande igår, så tog helt plötsligt färgen slut. Så det var bara att ta pärlan och åka och köpa en hink till. När vi kom hem igen, bestämde jag att jag tog fredag, pronto. Färgen behövde torka till ordentligt innan stora penseln börjar svepa omkring inne i spisen igen.
Så lördagen ser ut som följer, hantverkare (om han dyker upp 😏), måla klart spisen 😊, sedan är det fri aktivitet resten av dagen. Då blir det en promenad för vädret ska bli som igår, solsken 😁.
Ja, jag vet att jag har målat över kabeln också.


8 kommentarer:

  1. Åh en sån skillnad det blev. Jättefint! Tänk vad lite färg kan göra. Och rätt person som håller i penseln förståss. Kram =) Carina

    SvaraRadera
  2. En relativt liten arbetsinsats som ger bra resultat. Vilken skillnad :)
    Ha en skön dag och promenad

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! :-)

    Fast just nu lyser den där solen med sin frånvaro... Fast det brukar ordna upp sig snabbt, hoppas det gör så även idag :-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du kan väl inte göra eld i så fin öppen spis.
    Förresten, behövs det eldas i Torre? Nyfiken.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag ska inte elda i vår spis. Men visst behövs det eldas ibland, men vi har luftvärmepumpar istället. Blir rätt så utkylt i stenhusen när termometern klättrar neråt om nätterna.

      Radera
  6. Tänk... Vit färg är som en en magisk trolleriformel..! Eller hur..??!!
    Vår spis är oxå nymålat igen, förbättrad med just... vit färg!
    Kramen från Kate

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blir. Man kan ju ställa mååånga ljus där i om man inte vill elda brasa. Kan bli mysigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.