2017-12-03

Första advent

Då har vi tänt det första ljuset i adventsstaken. Mackan till kaffet i morse hade pålägg med kokt köpeskinka med senap på (blev lite mer juligt då😊). Fick se igårkväll att vi inte hade något bröd kvar i frysen. Så det fick bli ett nytt försök med mjöl, jäst och ugnen igen. Och den här gången lyckades jag ganska bra. För brödet var helt ätbart i morse när vi tog vår macka. Brödet blev ett vanligt ljust bröd med russin i. Ha en fin advent allihopa.

Frallor med russin.

Ni ser att vi gillar senap 😋

6 kommentarer:

  1. Senap är gott och de där muggarna är fina. Jag har likadana. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar muggarna skarpt och även senap som sagt :-)

      Radera
  2. Bröd med russin i smakar alltid bra. Och dina bullar såg jättegoda ut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skam den som ger sig :)
    Det ser ju ut som du lyckats riktigt bra denna gång
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Glömde påtala en sak i förra inlägget som jag passar på att säga här istället då: Vilken superfin adventsstake du har! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.