2017-12-11

Då var det klart

Check på den, nu är alla kartonger väck och saker och ting på sin plats. Sedan måste jag väl erkänna att kökspryttlar som var med bara åkt in i ett skåp. Men det blir lite finlir på sådant en annan dag. Målet var att få rent och beboligt igen och det är det nu. Så igår när vi åt middagen på altanen, satt vi kvar där till alla solcellslampor tänts på räcket innan vi gick in. 
Vaknade i natt av att vårt vindspel i bambu lät och tänkte är den någon som försöker ta det. Inte en tanke på att det kanske blåste ute. Men det blev jag varse i morse att det gör, och det ordentligt också. Det lät väldigt mycket från takterrassen, som om något blåst omkull. Men det var inget som blåst omkull där, bara en solstol som gled lite på golvet. Men vår stora julstjärna däremot hade blåst sönder. Så gubben fixade en bukett av den istället. Jag hade faktiskt tänkt sätta på en maskin med tvätt, för det är verkligen bra torkväder. Men ångrade mig, för ser i väderappen att det är visst risk för regn också. 
Var faktiskt +18 grader när vi gick in.


 Tomt på kartonger och en soffa att sitta i.


Julstjärnan fick bli snittblomma istället.

5 kommentarer:

  1. Duktigt undanjobbat där! :-)

    Ja jösses vad det blåser. Och det ser regnhotigt ut också... Vår planerade promenad för att fixa några ärenden får bli per bil istället. Eller skjutas upp. Det gäller att vara flexibel :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tänkte först julstjärna som i en stjärna som lyser. Fick det inte riktigt att gå ihop med bukett ;) Kram.

    SvaraRadera
  3. Förstår att det har blåst rejält under dagen. Hoppas det har lugnat ner sig lite nu!
    Skönt att ni har fått ordning på alla saker.
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  4. Blomman blev fin som snittblomma också. Kram =) Carina

    SvaraRadera
  5. Skönt att komma lite iordning med allt, det förstår jag! 18 sköna grader också, jag dånar!!! Kikar ut på ett grådaskigt landskap med tempen på nollan...ingen julfeeling alls kan jag säga!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.