2017-12-28

Skitväder

Regntunga skyar har det varit idag, det är inget vinterväder direkt. Jag är ingen vintermänniska, men tänker på alla barn som har jullov nu. Som skulle ha velat provat sina nya skidor, skridskor eller pulka😒. Men kylan och snön kommer väl som vanligt när dom börjar skolan igen. 
Idag sprang jag upp på stan i regnet för jag hade en tid för klippning. Det var inte bara jag som ville fräscha till mig i håret. Vi satt nästan som på löpande band hos frissan. Jag hade i alla fall beställt tid, som vissa inte hade gjort förstod jag. Jag tycker alltid att man känner sig obekväm😨med håret när man går därifrån. Dom gör ofta någon konstig frisyr på en. Idag blev det platt som en pannkaka tyckte jag😝. Tur att man hade nära hem igen.



7 kommentarer:

  1. Jag gillar ju inte heller vintern men ska det vara vinter vill man ha snö. Visst är det kul för ungarna att få utöva lite vinteraktiviteter istället för att plaska runt i snöslask :(
    Frissan är ju ofta ett kapitel för sig :) Eftersom jag har rakt hår så testade jag på en klippning sist i Spanien. Hela 7 Euro betalade jag. Fast då fick jag inte tvättat eller fönat... haha
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. lilla gumman så är det inte när jag bliver i ordning. Jag känner ju knappt igen mig själv, men jag
    klipper mig nog för sällan. Plötsligt är det en ny kvinna där, riktigt trevlig vi ses på lördag,

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte var ni bor men i Malmö var det grått hela dagen och knappt ljust. ��

    SvaraRadera
  4. Håller med om vädret. När jag kommer från frissan så känner jag mig oftast jättefin. Kan bero på att jag brukar få lite lockar som faller ur sen men ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Ja håret var väl blött igen när du kom hem, så det var väl bara att piffa till det ;-)

    Jag skulle också behöva besöka frissan. Beställer sällan tid och när jag kommer på att jag nog ska gå dit - då är det som regel siesta... :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Nej, jag är inte heller någon vintermänniska. Men visst tycker man synd om alla barn när hela lovet regnar bort :(
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt med ett frissabesök men jag håller med dig, man borde ha med sig en toppluva. Man ser inte som man brukar och mitt spikraka hår brukar vara ännu mer spikrakt!!!
    Nåja, ha en skön fredag nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.