2017-12-06

En vanlig dag

Tisdagen var en vanlig tisdag utan något inplanerat. Så jag körde igång med dammvippan och snabeldraken efter frukosten. Medans gubben var i trädgården och klippte och fixade. När det var dags för lunch, stekte jag på våra sista pimientos de padron och så en macka med paté på. Nu föreslog gubben att vi åkte och köpte det där apelsinträdet som han sett för ett par dagar sedan. Så, så fick det bli. Men det var inte helt lätt att få in det i vår lilla pärla. Men skam den som ger sig, fram med förarstol och passagerarstolen så långt det gick. Sedan var trädet på plats där i bak. Jag såg nästan ut som Miss Piggy med nosen i vindrutan när vi åkte hem igen. Gubben planterade om trädet i en större kruka så länge innan han gör ett hål i backen för det. Jag försvann upp på takterrassen och satt lurarna i öronen och lyssnade på en podd i solgasset. När gubben var klar kom han också upp och nöjt av solen. Middagen fick bli rester från frysen, kycklingsoppa och så en ostmacka till den. 
Idag är det en röd dag här i Spanien som man firar. Det är Dia de la Constitución, Spaniens författningsdag. Det är till minne av folkomröstningen 1978 då den nuvarande grundlagen godkändes.


Pimientos de padron + macka

Ska ge söta apelsiner och det finns ett på det nu.

Nu kommer vitlöken som gubben satt i oktober.

Kycklingsoppa med extra allt i.

7 kommentarer:

  1. Men så gott det ser ut :) Kan föreställa mig hur det såg ut när du åkte hem *haha*
    Hoppas du mår fint.

    SvaraRadera
  2. Förstår hur roligt allt känns just nu, Viva el Spania, njut medan >Ni kan
    Soppan såg verkligen god ut. Jag har en liten
    vetedeg på jäsning, gör nog en stor krans.
    Ha det gott kära ni, kram från gummasn

    SvaraRadera
  3. Åhå! Jag som precis har lärt mig hur man pallar apelsiner... Det blir ju bra med det där trädet då ;-)

    Ha en härlig helgdag!

    SvaraRadera
  4. Kycklingsoppan ser supergod ut. Den skulle jag inte tacka nej till. Kram =)

    SvaraRadera
  5. Vi pratade just om apelsin/citron träd för nån dag sedan. Kommer att införskaffa detta när vi har mer tid i solen. Gillar tanken att kunna äta egen frukt. Även ett avocadoträd vore trevligt :)
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  6. Pimientos de padron är ljuvliga. Det är så mysigt att pyssla med olika saker och göra fint både ute och inne.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.