2017-12-01

Fick ett tips

Vi blev inbjudna på fika hos våra grannar häromdagen. Dom har bott här sedan området Iria 1 som vi bor på, byggdes upp för ca. 19 år sedan. Kul att höra om hur det såg ut då, och hur mycket som har ändrat på sig sedan dess. Vi fick en del tips på ställen att besöka och så tips på bra mataffärer som dom gillade. En var i vår närhet som hade manuell köttdisk. Där kunde man köpa god paté i alla dess smaker. Vi gillar paté, så det fick bli en sväng till affären. Och det blev en grönpepparpaté som följde med hem. Billigt😕vet jag inte om det var, men gott på knäckemackan blev det i alla fall😋.
 Tårtpatéer i mängder av smaker.


Gubben hittade ett gott mörkt öl i butiken med.

7 kommentarer:

  1. Trevligt att träffa nya vänner och få lite bra tips!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt när man kan tipsa om sina godbitar. Kram.

    SvaraRadera
  3. Roligt att hitta nya ställen och självklart nya bekantskaper. Håller med om att det inte precis var billigt. Men det behöver det ju inte alltid vara. Iblad måste man unna sig lite extra. Kram =)

    SvaraRadera
  4. Paté är gott, och en av mina favoriter är just grönpepparvarianten :-)

    Ha en fin inledning på denna julmånad :-D

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser ut som Jumerca i La Florida där vi också brukar handla paté och ost. ��

    SvaraRadera
  6. Det verkar ju underbart, alla räd från mun till min, är bra att taga reda på och pröva.
    Det tager sig så härligt-

    SvaraRadera
  7. Visst är det så mycket trevligare att handla över manuell disk :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.