2017-12-05

Även här finns det is

Ja, i alla fall på konstgjord väg. Vi var en sväng förbi La Zenia igår och fick se att dom hade fixat upp ett tält till bredvid julpynttältet. Så vi kändes oss tvungna att se vad som var där inne. Och vad fann vi. Jo, en isbana som man kunde få åka skridskor på till musik. Vi åkte inte utan stod bara och kollade på, när en del stackare hade det värre en lilla Bambi på hal is. Det kostade 6 € för 30 minuter + att dom även tog en kostnad för skridskorna (kommer inte ihåg det priset). Men alla som åkte hade hyrskridskor på fötterna. För vem har nu hockeyrören med sig till Spanien. Ja, inte vi i alla fall. Det som vi tyckte var konstigt, var att dom inte hade hjälmar att låna eller hyra.






8 kommentarer:

  1. Vilken oväntad sak att hitta i Spanien, en isbana. Fast i och för sig så har dom ju många konståkare från Spanien. Jag har inte åkt skridskor sedan barnsben och inte ens då var jag särskilt duktig. Så jag skulle nog föredragit att bara titta jag också. Kram =)

    SvaraRadera
  2. Det där tältet har dom haft förut också - även då utan hjälmar. När vi kollade in där första gången höll dom på att plåstra om en liten grabb som blödde...

    I Alicante brukar dom ha en utomhusbana också, även där åker alla utan hjälm.

    Men visst är det lite oväntat med skridskobanor här! Vi lämnade våra grillor i Sverige när vi flyttade och tog bara med skidorna hit :-D

    SvaraRadera
  3. Så kul med en isbana! Den har vi helt missat! Men lite dåligt att de inte har hjälmar :(
    Kram och trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  4. Bara att titta på ger julkänsla :) kram.

    SvaraRadera
  5. ha.ha det vore något för mig det- Ha,ha då gick väl ett höftben till. Fick meddelande från Googl att
    någon från Spanien ville in på mitt konto.. De undrade om jag ville ändra mitt konto, men där kryssade jag i för NO. Ha det gott nu.

    SvaraRadera
  6. Här tar man inte lika allvarligt på säkerheten som i Sverige men det går nog bra ändå i det tältet (förhoppningsvis). ��

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.