2017-12-27

Trevlig fikastund

Igår var en sådan där dag när vi bara skrotade runt och inte gjorde något. Men vi tog oss faktiskt en liten sväng upp på stan ett tag. Inte för att shoppa utan bara för att ta en fika och kolla på alla andra som sprang runt som yra höns i julrean. Det var inte många lediga platser på fiket, men vi hade tur, för två damer reste på sig bara efter en liten stund. Det blev en rolig och trevlig fikastund, för bordet bredvid oss satt två damer som började att prata lite med oss. Den ena var från Bolivia och den andra var från Libanon. Dom hade bott i Sverige många år båda två. Det blev både prat om krig, fattigdom, kulturer och mycket, mycket mer. 
När vi kom hem igen gjorde jag middagen som fick bli stekt fisk och potatismos. Sedan blev det två filmer ("A walk among the tombstones" med Liam Neeson, "Our kind of traitor" med Stellan Skarsgård) innan lampan släcktes.



11 kommentarer:

  1. God morgon :)
    Hoppas du haft en fin jul <3 Jag var nere på stan i ett ärende dagen efter men åkte hem så fort jag kunde. Var sååå mycket folk och dom släppte inte fram en heller i jakten på fynden *haha* Hade inte dom vassa armbågarna med mig ;) Kram och god fortsättning

    SvaraRadera
  2. Är det filmer du kan rekommendera?
    ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag/vi tyckte dom var bra. Gillar man deckarthrillerfilmer för det är dessa två.

      Radera
  3. Tänk så trevligt det blir när man vågar prata med någon man inte känner. Fisk och potatismos blev det hos oss också, på planka. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Nu försöker jag för tredje gången. Jag beundrar er väldigt mycket också, ser framför mig 2 st varelser sitta i en stor,stor säng, Gud vad ni måste längta till Spanien- Ingen bil, Ni måste ju känna Er handikappade, ha,ha jag har ju aldrig haft en bil. Alla ringde i går och tackade, kära nån
    artiga barn. kan ju tro de har fåt 5000:- kr var. hoppas detta går fram, tredje gången gillt, mamma H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spelar ingen roll hur stor summan är. Klart man tackar för det man fått. Och alla våra barnbarn är artiga ;-)

      Radera
  5. Härligt med såna där spontana samtal och trevliga möten. Inte så jättevanligt i Sverige...
    Ha en fortsatt fin fortsättning! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig fikastund ni fick :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att bara skrota runt. Själv håller jag mig långt bort från folk och reor. Kram.

    SvaraRadera
  8. Att efter en så "stressig" dag på stan, komma hem och äta en god middag och se lite film låter som en bra dag, tycker jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Och jag trängdes på köpcentret för att få tag på lite inredning till mitt nya sy/pysselrum... Hua!!! Men hann med en fika där med... faktiskt!
    Liam Neeson är en favoritskådespelare för mig..<3
    Ha det gott, vännen!! Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.