2020-03-27

Happy Day


Så härligt det kändes att få vakna upp till en blå himmel och en sol som sakta började leta sig upp för att ge värme. Man har inte varit så bortskämd med detta på ett tag nu. Men igår blev det en kanondag med sol, medelvärme och såklart lite vind på detta.

Jag började dagen med stretchövningar som jag nu gjort sedan karantäntiden blev till. Nu har man inga undanflykter för att man inte hinner. För just nu har man all tid i världen (nästan all tid) att göra sådant som man hoppat över förut p.g.a. tiden, som man så fint säger då.

När jag var klar med allt inomhus, frukost, mobilhäng, datorhäng, fick jag ett ryck att gå en liten bana på tomten. Men jösses så tråkigt detta var. Det blev några varv 🥴 (3.000 steg) innan jag lade ner rundan. 

Pratade ett tag med Chatarina inne Torrevieja och hon körde sin vanliga runda i sin loftgång fram och tillbaka med olika övningar när hon går den. Det är många som tittar men det bjuder hon på. Hon sa att hon fått se att en granne rakt över henne har börjat yoga ute i sin trädgård, kanske inspirerats av Chatarina 👍.

När jag gick ner från takterrassen kom skotskan ut (vår granne) med gympaskorna på sig. Hon försvann i området och kom sedan förbi oss några gånger när hon gick. Kanske jag inspirerade henne med min gång i trädgården😀. Hon gjorde definitivt det med mig i alla fall.

Så jag öppnade grinden och sedan gick jag fram och tillbaka på området tills jag var uppe på 8.500 steg. Så jag fick mina steg trots allt fast jag höll mig hemma.

Så vad ville jag säga med detta inlägg då 🤔😕🙃, kanske man kan om man vill. Eller njaaaaa, det är bra att röra på sig.






Fredagsmys till Er alla 😍.

8 kommentarer:

  1. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt och komma på nya motionsformer. Jag är tacksam för att vi kan röra oss ute obehindrat i alla fall.

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Jag gick några vändor på altan medan maken satt och tittade på. Han hade hoppat hopprep innan så han var nöjd, så han
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Duktigt traskat! Och jag måste säga att din promenadväg är betydligt mer inspirerande än den vi har i garaget...

    Men idag regnar det igen och då är det ju inte så dumt att ha tak över huvudet på promenaden. Tänk positivt! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja man får vara uppfinningsrik i de situationer som uppstår nu. Så det var ju bra att du kunde traska runt i trädgården i alla fall. Här har vi ju fortfarande inga större restriktioner än. Men det kommer nog när allt fler blir sjuka skulle jag tro. Men jag hoppas att jag har fel.
    Ha en härlig Fredag nu fast det regnar.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Kul att få följa med på din trädgårdsrunda! Bara vattna allt borde kräva en hel del steg. Här får vi ihop 10000-11000 steg / dag bara på att stampa runt hemma på tomten med diverse göromål, men man börjar få lite lappsjuka.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Ja tiden har liksom stannat av! Oroväckande men samtidigt skönt...
    Solen strålar skönt över ön denna morgon, det lär bli en fin dag!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken fin trädgård ni ser ut att ha. Bra o påhittigt däemed promenaden. Det är väl i kristider människor får lov att bli kreativa. Ha en fin lördag Kram

    SvaraRadera
  8. Bra av dig att du håller igång och skönt att solen är tillbaka. Här i Sverige fick vi ett par dagar med värme men nu är det kallt igen :-(. Var rädda om er! Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.