2020-03-30

Fin söndag


Vi hade ett fantastiskt fint väder igår med. Lite kyligt först på morgonen bara som sedan gick över till ett strålande sommarväder. Jag tvättade lakan som torkade snabbt som attan i vinden.

Sedan tog jag och gjorde lite olika övningar på takterrassen. Som bl.a. att hoppa hopp rep. Fick in snurret på repet rätt bra ett tag och kom in i ett flow 😁, tills jag helt plötsligt bara fastnade hela tiden efter ett par snurr och hopp 😬(berodde nog på trötthet 🥵). Jag gjorde sedan några övningar med ett gummiband. Helt klart jobbigt det med, men jag fastnade inte i alla fall.

Eftersom vädret var varmt så blev det även solstolshäng, både med bok och utan bok som övergick i en djup meditationsvila = sömn (som alltid 🙂😴).

Vi plockade av nästan alla citroner på vårt träd och jag gjorde lemon curd och resten av citronerna ska jag ha till limoncellon som ska göras i veckan.


Plockas bort för att ge ny kraft till det nya blommorna.

 Den blev jättegod. Här hittar ni receptet.

Blev en liten efterrätt till kvällsfikat med en klick lemon curd på.

8 kommentarer:

  1. Visst blev det en helt underbar dag igår! Idag ser det faktiskt bättre ut än väntat också. Kollade och regnet verkar komma sent ikväll sen ser det inte särskilt muntert ut tills imorgon.

    Lemoncurden såg god ut och Limoncello är ju inte fel det heller :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Underbar dag igår och det ser lovande ut för dagen. Just nu iallafall
    Kram

    SvaraRadera
  3. Efter rådande omständigheter så tycker jag att ni fick till en riktigt fin söndag i går. Så gott med både lemon curd och limoncello.

    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Så mycket fina citroner! Ljuvligt och fräscht!
    Desserten där, den ser riktigt god ut måste jag säga! Du är så himla duktig på det där med mat och efterräter, har sagt det förr men det tål att sägas igen!
    Tack snälla du för dina ord om min inredning härom dagen... ville inte nämna det i samma hälsning som när jag beklagade sorgen över din mamma... det kändes liksom inte alls rätt... så skriver det nu istället! Vad glad jag blev över orden, ja inredning är nog mitt största intresse... ;)
    Kram och ha en ny fin vecka trots rådande situation!

    /Maria

    SvaraRadera
  5. Lemoncurd är en favorit. Fast jag köper min. Men den är säkert mycket godare när den är hemmagjord
    Vad skönt att ni fick en så härlig Söndag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Men så häftigt med egna citroner, och efterrätten såg supergod ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Åh sol, värme och citroner....vilken lycka. Sol har vi men enstaka 4 grader ute...som vi längtar efter en gnutta fler plusgrader
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Vad god Lemon Curden ser ut. Hoppas vi oxå får så mycket citroner längre fram . Ha en fin dag //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.