2020-03-24

Visst förstod man


Men hoppet är det sista man släpper, så är det. 

Nu är båda våra resor inställda, den till Sverige och sedan hem igen till Spanien. Det är klart att man innerst inne förstod när läget är som det är, men ändå, ja ni vet, man vill helt enkelt inte förstå. 

Man hade en resa planerad till Sverige och till flocken. Pussa och krama på alla våra barn och barnbarn + alla nära och kära. Se båda våra tjejers nya hus som de flyttat in i med deras respektive familjer. Firat störst som fyller jämt. Det fanns så mycket som redan planerats inne i skallen för resan.

Så en stund igår blev jag helt enkelt bara trött och ledsen och tyckte allt var riktigt skit alltihopa. Men vad hjälpte det, det finns inget som går att ändra på i alla fall.

Nu är det bara att blicka framåt och hoppas att det blir bra till slut och att allt återgår till det normala igen.

För när den dagen kommer så kommer vi att boka en Sverigeresa med en gång.

Det närmaste blombukett man kan komma just nu. Den plockade gubben åt mig härom dagen.

P.S. Idag ser jag på saken i ett positivt perspektiv. Precis så som man måste göra i dessa tider.



10 kommentarer:

  1. Ja visst är det ledsamt när sånt händer. Dåliga dagar har man men så gulligt att du fick en fin bukett av gubben din. Väldigt fint i sin enkelhet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh, jag känner verkligen med dig just nu... :( Så ledsamt att inte kunna åka hit och träffa era nära och kära... Skönt ändå att det känns lite bättre idag, med lite perspektiv på det hela. Det är verkligen ofattbart detta som drabbat världen. Man fattar ju verkligen hur bra vi haft det...
    Ni får ta igen allt kramande och pussande med råge när läget är som vanligt igen!
    Så gulligt av din man att plocka lite blommor till dig! Är det gräslök? (Vi har trädgården full av gräslök som växer vilt, nere på Smögen. Vackert, men luktar väldigt mycket lök när man klipper gräset....) Jag fick en tussilago av min man i helgen ;)
    Kram och sköt om er!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Verkligen trist, men det är ju "bara" att bita ihop och "gilla" läget.
    Pissväder är det också... Ja, ja. Vi får hoppas på ljusare tider snart på alla plan!

    Ha det så gott det går!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår mer än väl att det är en stor besvikelse för er men tyvärr kan vi inte göra något åt situationen. Visst måste det komma bättre tider och jag hoppas att de kommer snabbt. Nu får vi försöka göra det bästa av situationen helt enkelt.

    Kram och ha det så bra som det bara går.

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är jobbigt både för er och för familjen här i Sverige att vara så långt från varandra. Särskilt i såna här bistra tider. Tur att ni kan prata med varandra via nätet, videosamtal som ni brukar göra.
    Så länge alla är friska i familjen får man vara glad.
    När allt det här är över kommer man verkligen att njuta av att träffa alla igen och av att kunna röra sig fritt som man vill.
    Men just nu gäller det bara att kämpa på. På vårt egna vis så gott vi kan.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Åh vad tråkigt för er, jag kommer väl inte ner heller förstår jag. Har bokat 25/4. Hoppas detta är över snart. Mest orolig för allt det medför sig. Alla konsekvernser av olika slag. Mer orolig för det än själva viruset. Kram Christina.

    SvaraRadera
  7. Förstår så väl din frustration. Men det är bara att följa instruktionerna. Snart hoppas vi att är allt som vanligt igen...

    Ta hand om er.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag känner med dig nu när ni inte kan få bestämma själva när ni kan få resa. Många varma kramar till dig Carin <3 //Tina

    SvaraRadera
  10. ja det är jobbigt allt detta, får hoppas att vi får bukt på detta snart,får kanske härda ut några månader till i värsta fall

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.