2020-03-05

Hoppas, hoppas


Igår var det lite lagerarbete först sedan var resten utav dagen fri. Så det blev en skön dag hemma vid huset. Hade tänkt att slänga mig i en solstol och läsa lite på takterrassen. Men vindarna var inte ljumma och sköna igår, så när solen gick i moln blev det riktigt kyligt. Så läsandet lades på hyllan och jag satte mig på altanen istället och fortsatte med att måla på barnskorna.

När jag lite senare plockade ner tvätten som jag hann att hänga innan jag stack iväg på morgonen. Fick jag se att nu sakta men säkert kommer det små fikon på vårt fikonträd. Jag hoppas verkligen att vi kommer att få lika stor skörd som förra året. För fy fabian vad gott det är med fikon.

Det har gått snabbt sedan den började komma blad.

 Tror vi räknade till 5 fikon.

Och fler kommer det nog att bli.

9 kommentarer:

  1. Kul med allt som är egenodlat. Och ni har ju fina citrusträd också.
    Ni bor verkligen i ett perfekt klimat. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ni har det så mysigt. Vilken lycka att få egna fikon!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Egna fikon står på önskelistan :)
    Ni kommer nog få en bra skörd även i år
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt att det kommer nya fikon :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Då hoppas jag att ni får en riktigt god avkastning även i år.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till den kommande skörden! :-)

    Ha en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  7. Åh vad lyxigt med egenodlade fikon! Så gott! Vi brukar ha fikon på vit pizza ibland, supergott!
    Tänk att det är precis lika här på Vasaloppet. Jag ser gärna starten och sen tittar jag lite emellanåt medan mannen kollar nästan precis hela tiden tills första man och kvinna gått i mål. Det var ännu heligare för bara några år sedan, nu har han släppt på det såpass att han kan göra ärenden ut i köket typ ;)
    Jag har bara bowlat en enda gång i mitt liv, när jag var typ elva år...
    Så läckra barnskorna blir!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  8. Jätte gott med färska fikon. Ska tydligen gå att ha här om man väljer Bornholmsfikon. Kanske man skulle testa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Och fikonträd är dessutom så fina. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.