2020-03-21

Bort med det mörka


Och på med det ljusa, -ja det var så jag tänkte när jag vaknade igår morse. Det räcker med allt mörkt, grått och trist elände som vi har just nu. Jag är absolut inte en sådan människa som deppar ihop i första taget. Utan brukar försöka se saker och ting från den positiva sidan i mycket. Men en liten krypande tristesskänsla börjar komma.

Nej slut på gnället i detta inlägg 😐, nu var de det ljusa jag skulle berätta om. Så efter frukosten och några koppar kaffe satte jag igång som en liten tornado på våra 50 kvm. 

Jag glömde att jag redan hade hängt en maskin tvätt med handdukar på takterrassen innan tornadovinden svepte in.

Jag slet ner alla gardiner och letade fram nya till fönstren. Bytte kuddfodral på alla kuddarna i soffan och ute på altanen. Plockade bort alla fårskinnsplädar i soffor och fåtöljer.

Sedan blev det en svängom med snabeldraken (dagens motion) och efter det kände jag mig riktigt nöjd. Nu hade jag nog fått lite fredagsfeeling trots allt.

Så fram med Cavan och lite småplock och så vigde vi in sommarkänslan på altan (med gasolvärmaren på). Sedan satt vi där ett bra tag och bara myste.

Vi försökte även att fördriva sena eftermiddagen med att få in appar i vår smart-tv. Men nej 🤔😩, tv:n är alldeles för smart för mig eller för oss båda faktiskt. Gubben gav upp när jag ropade att maten var klar innan "Let´s Dance" skulle börja.

Det var fredagen det. Nu är det bara att ta tag i lördagen.

Ljusa plädar och färgglada kuddfodral. Någon matta har jag inte att byta med.

 Tyvärr har jag inte några ljusa gardiner till allrummet. Men de går att dra undan från det lilla fönstret.

Blev en drink på den egna lemonaden, syltade citronskivor och cavan.

6 kommentarer:

  1. Man får helt enkelt roa sig efter bästa förmåga när det gäller dagar som dessa. Lite uppiffning hemma piggar alltid upp!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  2. Nu är det bara värmen som saknas så det blir en riktig sommarkänsla :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, nog börjar tristessen krypa på alltid... Men, men. Det är ju fortfarande bara att "gilla" läget.

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Alltid skönt att få fräscha till det hemma. Omväxling förnöjer. Svårt att hålla humöret uppe hela tiden just nu. Men man får göra sitt bästa helt enkelt
    Kram Carins

    SvaraRadera
  5. Skönt att få ljust och nytt hemma, sista bilden såg supergott ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Perfekt att pyssla i hemmet nu då ni inte ka göra så mycket annat ,städa skåp o garderober o annat . Fint blev det med lite ljusa vårfärger.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.