2020-03-06

Nytt i krukan


Igår efter jobbet åkte vi in på trädgårdshandeln som ligger på hemväg för gubben skulle ha något medel för ohyra som man kan få på citrusen. Då kom jag på att vi pratat om (länge) att ta bort vår gamla mynta som vi har i en kruka hemma på gården. Den är inte den här finbladiga myntan utan mer åt det grova hållet. Hur som helst så har jag velat byta ut denna mot den vanliga myntan som jag kallar denna för.

De hade så mycket kryddväxter och även en massa grönsaker som bara var färdiga att putta ner i jorden. Men några grönsaker har vi inte plats för i vår lilla trädgård.

Hemma sedan blev det gubbens jobb att plantera ner myntan när jag fixade lite uppe på takterrassen. Jag torkade av all sand som far runt i luften när det blåser som det gjort nu några dagar. Men sopa golvet får bli en annan dag. För det kändes som att springa runt och jag skräpet med borsten i blåsten.

Den här kallar jag vanlig mynta.

Så nu har man mynta till både matlagning och drink framöver.

5 kommentarer:

  1. En Mojito ser vi framemot :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mynta the är gott. Och mynta i sallader är också gott, så fräscht.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Härligt när man blir självförsörjande när det gäller viktiga ingredienser :D

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad ni är långt före! Drömmer om hur min balkong ska bli i år!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Perfekt med äkta mynta att ha nära till hands :-)
    Nej, ingen större idé att sopa nu - kors vad det blåser!

    Ha en härlig fredagskväll!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.