2020-03-04

Nu ser vi ut igen


Nej, riktigt så skitiga fönster har vi inte haft. Men det var ett tag sedan vi tvättade dem och nu behövdes det verkligen. Myggnäten som sitter på fönstren var inte så fräscha de heller. Fulla med sanddamm efter regnen som varit. Så gubben fick ta vattenslangen och spruta rejält på dem innan vi satte igång med fönstren.

Jag var också iväg en sväng på dagen ner till Skandinaviska för att köpa pepparrot till middagen. För jag blev sugen på kokt korv med pepparrotssås och potatis. De hade ingen svensk riven pepparrot på tub men en tysk variant som var precis lika bra.

När fönstren var klara och maten hade kommit i magen tog jag och började måla på barnskorna som jag köpt. Skönt avkopplande pysslande en stund.


Det är bra med vattenslangen även på altanfönstren.

 Nu syns inte myggnätet utanför och det gjorde de verkligen innan tvätt.

 Det här var länge sedan vi hade och mums så gott det var.

Långt ifrån färdig med skon, lite mer kludd kommer det att bli.

5 kommentarer:

  1. Den som ska få de skorna kommer bli jätteglad :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer garanterat ha ett superglatt barnbarn när skorna är färdiga. För jag antar att det är till ett av dina barnbarn. =) Jag tycker det blir jättefina skor redan nu och då är du ändå inte färdig med dom än.
    Du är så kreativ så jag skulle önska jag var hälften så duktig.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Dom blir verkligen läckra dina gladskor :-)
    Oj vad sugen jag blev på korv nu...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att få gjort vid fönsterna och myggnäten. Med rena fönster ser hela hemmet renare ut på något vis.
    Så gott med korv och pepparrotssås. Det fick vi ofta i skolan när jag var lite men nu har jag inte ätit det på väldigt länge.
    Vilka personliga och glada skor :D De blir säkert uppskattade av mottagaren.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.