2020-03-02

Trevlig söndag


Igår var det först Vasaloppet som skulle ses till förste man och kvinna åkt över mållinjen. Jag ser starten sedan springer jag mellan tv:n och det som jag ska göra. För att sitta stand by 4 timmar i soffan är inte min grej. 

När det var färdig tittat så gjorde vi oss klara för att gå in till Torrevieja och till Chatarina. Hon hade bjudit oss på middag och vi skulle vara där vid 14.30. Det var lite molnigt när vi gick men inte kallt, men jag tog jeans på mig i alla fall. Gubben hade shorts för långbrallor var det alldeles för varmt för tyckte han.

Vi satt ute och åt hos Chatarina och tiden rusade iväg som vanligt när man har trevligt. Så solen hann att försvinna och den varma luften började att bli kylig. Så när vi tackade för oss tog vi en taxi hem igen istället för att gå i mörkret och kylan. Jag frös inte men gubben frös om sina bara ben, och det hör inte till vanligheten. Det brukar vara tvärtom, jag som tycker det är kallt bara solen försvunnit.

Varmt fast det var molnigt.

 Vi blev bjudna på god tacogratäng.

 Så vackert sken från ljuslyktan.

6 kommentarer:

  1. Blev långbyxor för mig med när vi var ute.. men det är ju inte så ovanligt, haha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tittar inte heller på långlopp på skidor. Har inte tålamod till det.
    Vad skönt att ni kan sitta utomhus och äta. Och alltid trevligt att bli bjuden på middag.
    Här har vi snöoväder för andra dagen i följd. =(
    Ha en bra dag och en bra början på nya veckan.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ljuslykta och vilket fint sken den ger.
    Trevligt att bli bjuden på middag och tacogratäng är alltid ett säkert kort. Märkligt nog tycker inte husse om det vilket jag inte kan förstå...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Shortsen får vänta ett bra tag till för min del tror jag. Möjligen att jag vågar mig på högvattensbyxor snart ;-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Så gott med tacogratäng! Och vilken vacker lykta!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tacogratäng är jättegott och den där ljuslyktan var ju bara så fin. Jag såg lite grann på Vasaloppet, typ målgången för vinnaren. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.