2020-03-25

Jag säger bara regn


I stort sett i ett helt dygn har det regnat till och från. Och vi ska inte tala om vad det har blåst också. Så någon utomhusvistelse på tomten har det inte blivit. Utan vi höll oss innanför våra fyra väggar hela dagen.

Jag tog och tvättade av alla köksluckor och sedan bakade jag en kaka som blev helt misslyckad men ätbar. Det blir lätt så när man inte har alla ingredienserna hemma och det får blir en hittepåkaka istället. Som det ofta blir i mitt kök (vi kan kalla det Carin syndromet).

Jag skulle ha börjat med ett projekt som jag skjutit upp allt för länge, det är nog över 1 år minst. Men nej, jag orkade inte helt enkelt igår heller. Det är inget som försvinner i alla fall, det vet jag med säkerhet. Men ska vi nu fortsätta att sitta i våra hus till efter påsk så jag lär nog hinna med det, om lusten och orken finns kvar såklart.

Ingen höjdare det här.

 Men med lite extra allt såg den riktig god ut.

 Tur man har lite fantasi kvar.

Gårdagens väder, regn och blåst.

6 kommentarer:

  1. Mumsigt! Med fantasi kommer man långt!

    Ha det bra i din bubbla.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Lite extra allt är alltid ett bra koncept. Såg riktigt gott ut.
    Hoppas vädret blir bättre för er snart igen Och att ni hittar något att sysselsätta er med.
    Så dagarna går lite fortare.
    Ha det bra i Casa 66 nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Så länge kakan smakade bra med lite goda tillbehör var det ingen ko på isen.
    Tråkigt med regn för det är i alla fall skönt att vara i trädgården.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Huvudsaken är ju att det smakar gott :-)

    Vädret har inte direkt varit uppmuntrande...

    Ha en fin dag! Vi har i alla fall sett några ljusglimtar. Och en regnbåge :-)

    SvaraRadera
  5. Jobbigt väder. Här blåser det som attan, det går knappt att sitta på uterummet för taket lyfter ibland. Fin kaka Fniss! Snart blir det sol igen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med regn och blåst men kakan såg god ut. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.