2020-03-01

Det var ju lördag


Vi gick marknadsrundan med Annica och Christer igår innan vi gjorde vårt sedvanliga stopp på Sunny Corner eller An sibin som det blev igår.

Gubben har köpt sandaler i ett marknadsstånd 2 gånger tidigare och är jättenöjd med dessa. Men de sista som han köpte för inte alls länge sedan har redan spruckit i korksulan. Så igår lämnade han in dem hos försäljaren och fick ett kvitto på detta. Ska komma tillbaka nästa lördag och höra vad fabriken har att säga om det. Ska bli spännande och se om han får nya eller inte.

Vi köpte en kyckling som fick bli vår middag senare på kvällen. Vi körde en tv-kväll och såg ifatt lite grejer som vi följer innan vi hoppade i säng.

I morse var jag uppe för att fixa frukosten till Vasaloppet som håller på just nu. Jag är inte sådan som sitter klistrad i soffan, men gubben reser sig inte förens det varit målgång.

Nu är det nästan +16 i poolen.

 Enkel och snabb middag men gott.

 Stoppar alltid i för mycket i min wraps.

 Frusen mango och bananer + en skvätt mjölk. Sedan var glassen klar med lite blåbär och chokladtopping.

Och nu är det Vasaloppet.

10 kommentarer:

  1. Idag är det lite ombytta roller mot gårdagens TV-tittande. Jag följer Vasaloppet med ungefär samma uppmärksamhet som Anders hade när vi såg Schlagern igår... ;-)

    Jag tror nog att han får nya sandaler, det lär ju synas att dom inte är så slitna i övrigt.

    Ha ett fortsatt fint Vasalopp och en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon från Vasalopps-Mora!

    Vi sitter också i TV soffan och tittar på Vasaloppet och äter frukost. Tänk att just i dag kom vintern och det snöar och snöar.

    Härlig lördagsrutin. Jag har nog samma porslin om det är Uppsala-Ekeby (efter min mormor).

    Hör den poolen till ert område?

    Ha en skön söndag! Nu hejar vi vidare i Vasaloppsspåret och sedan vid målgången i Mora.

    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Åååå va smarrigt det där såg ut...nu blev jag sugen på lika-samm...
    Å 16 grader i poolen redan låter ju underbart!
    Hade glömt vasaloppet....kanske ska kika in en stund där jag med..;)
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Så underbart att sitta ute i solen och ät!! Haha samma här! Maken sitter i soffan o tittar på Vasaloppet. Händer inte så mycket, men nu sista milen.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Åh den glassen såg verkligen god ut. Middagen också förståss.
    Vasaloppet tittar jag inte på. Har inte tålamod till det. Men däremot ska jag se annan skidåkning senare idag.
    Vanliga världs cupen. Stafett idag, det är roligt. Och tar inte lika lång tid som Vasaloppet. =)
    Ha en härlig Söndag i Casa 66 nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. SÅ härligt för då närmar sig premiärdoppet med stormsteg.
    Jag tar alltid också för mycket i mina. Lite märkligt att man inte lär sig. Så delikat efterrätten såg ut.

    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Här har vi också haft Vasaloppet på och solen har tittat fram en stund. Men nu regnar det. Härlig efterrätt du fixat! Kram //Tina

    SvaraRadera
  8. Frusen banan och mango ..så smarrigt men hur gör du glass av det? Jag fattar nada jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Men så god glass, med mango!!!
    Men vad Ni jobbar... Trädgårdsjobb gissar jag på..?!
    Ja, jag tror många av oss suttit på rumpan och åkt skidor halva dagen idag...!🤗
    Kraaam Kate

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.