2019-08-05

Litet ärende


Igår tog vi pärlan bort till La Zenia och till gubbens butik Leroy & Merlin. Gubben skulle titta på en kap/geringssåg som han hade sett på deras hemsida på nätet. Gubben hade nämligen lite rabatt från tidigare inköp och ville utnyttja den om han hittade det han letade efter.

Och visst hittade han sin såg och det blev ett köp. Så nu ska det kapas och göra geringsvinklar för glatta livet. Nej, skämt åsido, det är en bra grej nu när han ska börja med sitt projekt på takterrassen som legat i stiltje ett tag nu.

Hemma igen tog jag min bok och lade mig i en solstol medans gubben plockade och pillade med sin nya verktygsgrej. Men som vanligt blev det inte många sidor lästa när jag intar ryggläge för att läsa bok. Utan det blev mer en skön powernap där i solstolen innan jag började med maten.

Jag gjorde hemmagjorda hamburgare och använde foccaciabrödet som fanns kvar sen gårdagen till hamburgerbröd. När jag står i köket och gör maten fick jag ett sug på att göra chokladbollar som jag såg att Carolin hade gjort för ett par dagar sedan. Så när hamburgarna låg i pannan gjorde jag smeten (litet tips, ha i lite flingsalt i smeten. Det blev så gott.)  till chokladbollarna som sedan åkte in i kylen när den var klar.

Chokladbollarna  rullade jag när vi kom ner från takterrassen på kvällen. Så att vi hade något och tugga på till kvällsfikat och serien som vi ser.


Gubben hittade den han hade sett på nätet till slut.

Jag läste bok eller sov en stund.

Hemmagjord hamburgare med extra allt till.

Så chokladbollar till kvällsfikat.

8 kommentarer:

  1. Ännu ett spännande projekt på G :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mumsig middag och efterrätten var det inget fel på heller ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt skön dag. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket gott! :-)
    Men vad är det med män och verktyg... ;-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Visst är det något speciellt med män och verktyg i olika former :-). Och du trollar fram den ena goda rätten efter den andra... Kram //Tina

    SvaraRadera
  6. Det låter precis som något jag skulle behöva...en bok och lite vila :) Sköna bilder och god mat!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Så mycket gott! Haha det där med att somna med bok känner jag igen!

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.