2020-09-13

Högt upp på höjden


Ett fredagsjobb fick bli ett lördagsjobb när det strular till sig ibland. Så vi startade tidigt igår morse för att kunna vara på plats när solen gått upp dit vi skulle.  

Vi  skulle till Tolox som ligger i regionen Andalusien.  Här hittar ni info om Tolox. Vi skulle nu 15 km norr om Tolox och kund skulle möta upp oss den sista sträckan till huset.

Vi kunde nämligen inte få in adressen i googlemaps och det förstod jag när vi började följa kunden den sista biten till huset. Vägen eller den breda stigen som var betonglagd en bit upp innan det blev en naturlig guppig kostig den sista biten.

Gillar inte sådana här vägar om det är stup på båda sidorna men det var det inte i detta fallet. Så väl framme hos kund hade man en gigantisk utsikt runt om hela huset.

Vår lossning gick bra och var snabbt avklarad och så blev vi bjudna på en kopp kaffe innan vi vände hemåt igen till Torrevieja.

Olivodlingar var man än tittade ner i dalen.


De bodde inte ensamma på berget. Det fanns hus på varenda liten höjd.


Tror det är Tolox man ser långt där borta.



Sedan åkte vi sakta hemåt genom vackert landskap innan motorvägen dök upp igen.

9 kommentarer:

  1. Oj, ja då förstår jag att kunden fick möta upp er sista biten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj. Jag gillar inte såna vägar oavsett om det är stup eller ej. Fast självklart är det värre med stup...

    Vacker utsikt, men sådär enskilt skulle jag inte vilja bo. Speciellt inte när det är en läskig väg dit :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Finfint där men inget för mig. Jag trivs bra där jag är. Kram

    SvaraRadera
  4. Den sortens vägar gillar jag inte alls vare sig det är stup eller inte. Fast självklart är det extra obehagligt med stup...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Himla vackert och när man ser de vita husklungorna blir man bra sugen att bo så. Tänk så mycket ni får se!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Oj så vackert! Ja några olivlundar ser jag inte här ifrån mitt fönster...bara en gul äng :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Vackert men lite för ödsligt för min del. Bor hellre nära havet om jag får välja.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Wow så vackert , men kanske långt till havet och det vill jag bo nära .Ha en fin vecka //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.