2020-04-01

17:de dagen, eller?


Jo, visst var det 17:de karensdagen igår, och vad hittade man på då. Jo, vi gjorde lite av varje faktiskt. Gubben höll på att fixa med sin dator som helt plötsligt börjat att leva sitt egna lilla liv. Jag gick några varv på området, tog en sväng med snabeldraken och så gjorde jag citronkola.

Ja, har man en massa citroner så ska man ta vara på dem. Nu kanske inte det här var en superbra sak att göra eftersom det bor två stycken sockerråttor här i Casa 66. Men nu gjorde jag kola i alla fall, och god blev den med.

Receptet hittade jag här.


Först delas i bitar.

Sedan snurra in dem i smörpapper.

10 kommentarer:

  1. Citronkola lät inte helt fel. Lite syrligt som blandar upp det söta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg gott ut med kolan! Här har jag köpt både chips och godis på sistone - är det undantagstillstånd så är det! Brukar vanligtvis inte köpa så mycket sånt, men man måste ju få tröstäta lite :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Åh så gott, jag älskar citron men aldrig gjort citronkola, kanske dags å pröva. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så gott med hemkokt citron kola. Lite förvirrande att den inte är gul bara men så här ska äkta vara så klart se ut :D

    Kram och ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  5. Citronkola låter jättegott.
    Jag har snart gjort slut på min chokladkola. Är en riktig gottegris.
    Ha en bra dag
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Åh, det såg gott ut!
    Likaså det goda ni firade bröllopsdagen med! Mums! Och grattis igen på er stora dag!
    Kram och ta hand om er!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Åh så gott det där lät. Jag gjorde 4 minuters kola nyligen, allt är slut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Så gott , provat göra kola några ggr men aldrig lyckats nått vidare.

    SvaraRadera
  9. Såååå goooood :-))) Jeg må prøve. Tusen takk.
    Hilsener til deg... veldig mye... Viola

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.