2020-04-24

Es mi dia!!


Dagen man går och väntar på hela veckan, den infann sig igår. För igår behövde vi ha lite frukt och grönt igen. Och igår åkte mina gladskor på för att göra promenaden ännu mer skoj och rolig.

Upplevde en stund på vägen att det kändes som det var mer folk ute än förra veckan jag var utanför. Även bilar såg jag mer utav, men på Mercadona var allt sig likt. Stå i kö med rätt avstånd, sprita händerna, på med plasthandskar och så handla det man skulle. Sedan stå i kö till kassan med avstånd såklart. Det som kändes bra igår var att kassapersonalen höll sig bakom plexiglaset. Han gick  inte utanför för att börja hjälpa till och packa mina matkassar. Utan stod lugnt och väntade när jag packade påsarna och sa till nästa kund att vänta på sin tur. Precis som det ska vara tycker jag.

Jag tvättade våra vintertäcken igår och bytte till vår/sommartäcken som nu får vara i tills det blir så pass varmt att inga täcken behövs alls i påslakanen.

Vi åt uppe på takterrassen igår också och sedan satt vi kvar där till 18.00 innan vi gick ner och tog kvällsfikat.


HAPPYSHOES!

 Lite fler bilar och några fler personer tyckte jag att jag såg.

 Vägen hem var väl lite öde.

 Hade tänkt plocka lite nya grässtrån. Men det är snart överblommat.

 Ni ser långt därborta är havet. Gud vad jag längtar att få höra vågornas brus och kluckande.

 Det blev tortellini till middag. Snabbt och enkelt.

Nu åker vintertäckena ner i förvaringslådan.

8 kommentarer:

  1. Jag läste först att du tvättade vinterdäcken, haha! Läste om och läste rätt, det verkade mer sansat faktiskt att tvätta vintertäcken ;-)

    Dom gör verkligen skäl för sitt namn gladskorna :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Haha...va härlig du är... Bli-glad-skor borde alla ha...;) Å wooow vilka bruna ben du har....fast å andra sidan ska man ha bruna ben om man bor i Spanien...;)
    Så fint ni har i er lilla trädgård...älskar stenarna och alla teracottakrukor... SÅ fint!
    Å vilken smarrig mat du serverar...JA TACK säger jag..;)
    Ja vi får verkligen hoppas att livet snart får återgå till det normala igen..
    Kraaaaaam och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Gladskorna gör verkligen skäl för namnet! Men jösses människa vilka bruna ben du har! Dem skulle jag vilja ha nu när byxorna åker av!

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Tänk som det har blivit! Nu är det många som längtar efter att komma ut och få besöka mataffären. En liten känsla av frihet i alla fall. Havet så nära men ändå så långt borta... Klart att gladskorna skulle på :D

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  5. Jag fick mig en handlarpromenad igår oxå.
    Så skönt :)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Jag vill ha dina gladskor!!!! Älskar dom. Måste se om jag kan göra en egen version av dom. Men jag tvivlar på att dom blir lika fina som dina är. Tortellini är gott och din mat ser alltid god ut vad än du serverar.
    Ha en bra Fredag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Lite som att handla här. Hålla avstånd, tvätta händerna och kassören bakom plexiglas. Skönt med helg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Åh så härligt med shorts o gladskor. Längtar så till spanien när jag ser dina bilder , skulle ha rest ner idag 25/4 o landat 19:15 , usch så ledsamt att det inte blev av, Kram Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.