2020-04-09

Har börjat


Mittiveckandagen var som alla andra dagar är numera. Lugn, skön och smått frustrerande att man är så begränsad på sitt fria liv. Låter som jag kommer att klättra på väggarna snart, men så är det inte. Men lite beklagande och gnäll rensar upp lite. Så nu har jag gnällt klart för denna gång.

Jaha, vad gjorde jag igår då. Jo jag tog tjuren vid hornen och tog fram målarfärgen och penseln. Måla tycker jag är kul och avslappnade. Men det är det där tapetserande som ska göras sedan på detta projekt innan det är klart.

Har nog aldrig i mitt liv satt upp en tapetvåd på en vägg. Har bara stått bredvid och kanske varit ett litet irritationsmoment för den som ska sätta upp våden på väggen.

Men gubben har lovat mig att vi ska hjälpas åt när det är dags med tapettjosan att få fäste på dörren.

Jag hann (har all tid i världen just nu) även att ta ryggläge på takterrassen ett tag, klippa av en bit på luggen, se på serier, prata med två utav barnbarnen, äta (flera gånger), spela Candy Cruch, stretcha/yoga och sedan hoppa i säng.


Nu har jag äntligen börjat. Vi får se hur det slutar.

 Igår var det fullmåne och det var så vackert när molnen svepte förbi över den.

6 kommentarer:

  1. Har tapetserat några gånger och jag tycker inte det är kul. Eller det är väl förarbetet som är så tråkigt. Därför lämnar jag med varm hand över till proffs om det är hela rum som ska fixas.
    Lycka till
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Det slutar säkert bra. Här är det Husse som står för tapetserandet. Jag har testat en gång och det var ganska så svårt men övning ger så klart färdighet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, fullmåne var utrolig vakker i går ... i løpet av dagen hadde vi opptil 20 grader ... nesten en sommerdag.
    Mange hilsener til deg.
    Påskehilsener fra Viola

    SvaraRadera
  4. Tapetsera är ganska så kul tycker jag. Bara för att det blir sådan skillnad. Ja fullmånen är vacker att skåda. Ha en fin kväll! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Lycka till med måleriet, jag avskyr att måla ;) Trevlig Påsk !!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med fixet! Skönt att ha lite att göra. Man känner sig väldigt frustrerad att bara gå hemma.

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.