2020-04-25

Det blev sol


När man gick upp på morgonen igår var vädret inte så bra. Mulet och helt värdelöst och trist. Men som det för det mesta är här, så övergick det i sol men blåsigt.

Vad hände på vår fredag då. -Njaaaaaa, inte så mycket faktiskt. Gubben höll på med sin dator som strular lite fram och tillbaka. Sedan fixade han klart pappren som skulle översättas från svenska till spanska med ett nytt program på vår skrivare när man skannade pappren. Efter det åkte han och köpte musslor som vi skulle ha till middagen senare.

-Vad gjorde jag då. Jo jag gick min snurrunda, tror inte någon blev förvånad när jag skrev det. Det har blivit en liten grej att det ska bara göras. Och en timme hit och dit finns det ju tid till egentligen. Men viljan måste infinna sig också annars är inget lätt, vad man än ska göra eller ta sig för.

Vi åt våra musslor på takterrassen och satt där i solen och bara njöt. Vi pratade med sonen med familj på WhatsApp och med brorsan ett vanligt samtal. Sedan var det kväller och dags för tv:n.



Bra musik i öronen gör att stegen blir lättare.
Fel strumpor på fötterna, blev till ett skavsår på hälen.


 Musslor är så gott men lite jobbigt att göra musslorna fina först.

 Det blev Cava till dem.

Så gjorde jag lite pomme till som jag såg att Anna med bloggen Channal hade gjort till sina.

8 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade lite mer av den disciplin du har med motionerandet. Här blir det ofta ingen motion alls under helgerna. Då latar jag mig mest. =)
    Ha en skön helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Efter omständigheterna en bra fredag tycker jag. Så bra att du är principfast och avverkar din runda. Kondition är tyvärr en färskvara.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  3. Aj aj för skavsår! Men lite musslor och cava var nog bästa plåstret :)
    Ha en fortsatt fin helg i solen!
    Kram från ett mulet Öland och Titti

    SvaraRadera
  4. Musslor är ett pilljobb men det är så gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Mmmm såg gott ut //Christina

    SvaraRadera
  6. Aaajj! Skavsår är värdelöst. Musslor däremot det är gott ja och cava. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Skavsår är ett otyg! Hoppas du har bra plåster...

    Musslor är såå himla gott! Fast visst är tvätten jobbig. Men klart värd besväret när dom väl är rena och fina (och tillagade ;-) ).

    Ha en fin söndag! Bättre förutsättningar till det nu när solen skiner :-)

    SvaraRadera
  8. Åh hoppas att ni får börja gå ut nu. Det är ni så värda. Jag är så imponerad av er tålamod och att ni härdar ut. Nu håller jag tummarna för er. Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.