2020-04-13

Såååååå lugnnnnnnnnnnnnt


Det hände inte så värst mycket igår faktiskt. Vi fick upp garderobsdörrarna (visar senare) utan lister såklart, eftersom man inte kan handla detta just nu när allt är stängt.

Vi kollade på en massa tv-program och serier (ögonen snart fyrkantiga). Barnen ringde och hörde hur det var med pappsen. Passade på att prata lite med barnbarnen en stund samtidigt. Varje liten stund med barn och barnbarn förgyller dagen ännu mer.

Gjorde en ljummen laxsallad med en hittepådressing som blev så god, om man nu får säga det själv 🙄. Grämer mig lite att jag sällan (aldrig) skriver upp hur mycket jag har i mina hittepågrejer som ploppar upp i huvudet titt som tätt.

Vi åt också upp min hittepåkaka som jag gjort till kvällsfikat på påskaftonen. Men som vi inte kunde äta då eftersom gubben satt på akuten ett par timmar i Torrevieja.


Ljummen laxsallad med sötpotatis och extra allt. Och en dressingsås på dijonsenap + lite annat 🤔.
Själva kakan innan den åkte in i ugnen i lördags för att gräddas. Mandelmjöl, halv banan, 1 ägg, bakpulver, saffran och blåbär.

Kallar den färdiga kakan "Stekta ägg". Toppad med sprutgrädde och Lemon Curd i söndags.

8 kommentarer:

  1. Ja, matmässigt går det minsann ingen nöd på er! Du inspirerar verkligen!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ingen dålig hittepå kaka ��
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Åhh nu blev jag sugen på något sött och gott. Vilken härlig hittepå kaka. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mycket gott som blir till i ditt kök som vanligt. Kakan såg frestande god ut. Skönt att ni kan prata med barn och barnbarn nu när ni inte kan ses.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Åh så gott det ser ut, vad duktig du är att laga mat . Allt ser verkligen jättegott ut . Duktig på att få ihop en festlig måltid av det du har hemma. Ha en fin em/kväll //Christina

    SvaraRadera
  6. Du är så himla duktig med dina hittepå-grejer - både mat och pyssel :-)

    Jag undrar som barnen - hur är det med fingret?

    Ha ännu en lugn dag...

    SvaraRadera
  7. Mums, mums, mums....
    Tänk vad mycket spännande du lagar hela tiden!
    Kramen och ha en fin dag!
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.