2020-04-16

Scary, happy, magic day


Eller vad man nu kan kalla dagen då man går utanför sitt område för att handla på Mercadona.
Igår var det skitväder också, men det stoppade inte mig för att få gå och handla. Jag väntade såklart tills det blev uppehåll innan jag gick till affären. 

Nu efter påsk har byggarbetarna fått gå tillbaka till sina arbeten igen. Så det var inte den där totala tystnaden som har varit tidigare när man gått till affären. Utan nu hörde och såg man byggkranarna röra på sig inne på byggarbetsplatserna.

På Mercadona var det ingen trängsel utan det var lätt att hålla avstånd från de övriga kunderna som var där. Handlade det vi skulle ha och sedan gick jag ut till parkeringen där gubben stod med bilen och lastade in påsarna.

Nu hade det börjat regna lite smått igen, så gubben tyckte vi skulle skita i bestämmelserna, om att en person bara får vara i bilen. Men nej, det tyckte inte jag. Har man nu chansen att gå en sträcka utan att bli yr i huvudet (skämt) som är snudd på när man går på området hemma. Då ska man inte sumpa den för lite regn tycker jag. Alla kan väl ordspråket "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", och det följde jag med punkt och pricka.

En kvart senare var jag hemma (lite blöt) igen och började att plocka upp inköpet som jag gjort för veckan. Jag hade hittat en god salamikorv på Mercadona som fick åka ner i pastarätten som serverades direkt i stekpannan när den var klar.



Ja, det var min mittiveckandagsupplevelse 😊😀😁.


Såg havet och det är LYCKA det.

 Konstigt men skönt att höra lite ljud ute igen.

 Bröt av några Eldkronor på vägen hem från affären.

Penne, salami, vitlök, broccoli, groddar och matlagningsgrädde.

7 kommentarer:

  1. Haha! Jag förstår din känsla av att bli yr när du går inne på området. Jag får typ samma känsla i garaget :-)
    Jag skulle också ha gått hem i det läget. Blir man blöt så torkar det, klart man ska passa på!

    Ha en fin dag! (Var är solen som skulle skina idag? Jag har lakan på tork på taket...)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du tog tillfället i akt att promenera hem. Vad gjorde väl det att du blev lite blöt? Bara att få se havet och höra byggarbetarna var väl kompensation nog.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man promenerar när man har chansen.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Skönt med promenad. Men förstår inte riktigt varför man inte får åka fler i bilen, om man bor ihop? Kram.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina blommor du hade plockat.
    Pastarätten såg god ut.
    Jag förstår att du valde att gå hem även fast jag tycker det är konstigt att man inte får åka bil tillsammans. Ni bor ju tillsammans.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Ja, det är en underlig tid vi lever i... Jag beundrar er och ert tålamod och jag förstår att du ville passa på att promenera hem när du kunde. Håller tummarna för att det håller sig stabilt hos er i Spanien nu så att ni kan få lätta upp lite pö om pö. Kramar //Tina

    SvaraRadera
  7. Förstår att du passar på att promenera när tillfälle ges oavsett väder . //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.