2020-04-22

Lyfta lite sten


Igår var vädret värdelöst först när jag vaknade. Men som oftast som det är här, så övergick det till det bättre.

Gubben åkte iväg till vårdcentralen för omläggning av fingret och jag startade en maskin tvätt och donade lite inomhus. När han var tillbaka började vi med ett litet projekt ute.

Sedan vi köpte huset har vi tänkt att snurra på markplattorna som ligger i gruset i vår trädgård. Men det har blivit en sådant projekt som skjutits upp, flyttats fram och glömts bort, om och om igen. 

Så vi körde ett teamwork, som vi är bra på gubben och  jag. Jag lyfte bort plattorna, sedan grävde vi bort gruset båda två (gubben med en hand bara). Lade ner plattorna igen där vi skulle ha dem och rafsade tillbaka gruset.

Det var absolut inget heldags jobb, för vi låg inte med tumstocken för att få plattorna på millimetern lika. Men vi blev nöjda med jobbet och det var poängen med detta projekt. Eller så är det ju alltid för resten när man gör något. 


Före bild.

 Och före bild från andra hållet.

 Efter bild.


 Och efter bild från andra hållet.

Och så gubbens finger som fingertoppen lever sitt egna lilla liv. Nu får han sköta omläggningen själv hädanefter tills han får en tid till lasarettet.

8 kommentarer:

  1. Skönt när sånt man retat sig på blir av. Ordentligt och rakt blev det.
    Idag har jag varit på vinden och hämtat dynor och andra attiraljer till balkongen. Här har våren övergått till sommartemperatur! Härligt så länge det varar.

    Glad onsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vad bra det blev med plattorna! :-) Hoppas nu att fingret fortsätter att läka fint.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. SÅ bra det blev med plattorna så jag förstår att ni är nöjda med projektet. Hoppas att fingret fortsätter att läka som det ska.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Inga mer snedsteg alltså. Ser framemot att testa den raka vägen till takterrassen när vi hälsar på.
    Bra jobbat ��
    Kram Annica

    SvaraRadera
  5. Plattorna blev jättebra, snyggare än innan också.
    Bra att fingret blivit så bra att han kan lägga om det själv nu.
    Ha en bra dag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hallå där! Nu har jag läst ikapp mig några dagar sedan sist. Din blogg är en av få som jag "måste" läsa ikapp mig på när jag haft uppehåll i läsandet några dagar. Så roligt och mysigt att föla er vardag och inspireras av allt gott ni lagar och äter och hur ni lever där i Spanien. Intressant nu också att läsa om skillnaderna mellan länder i Corona-tider, hur man tagit tag i saker och ting, och hur det ter sig för "vanligt" folk.
    Men så bra det blev med plattorna! Mycket snyggare än innan! Jag gillar ju raka rader och rättning i leden ;) ;)
    Nu har jag hunnit med en del här hemma på morgonen, t o m målat i uterummet så nu ska jag åka ner och posta iväg ett pussel till min mamma.
    Tack för alla hälsningar och "recept" på smörgåstrårtan kommer.
    Kram och ta hand om varandra!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Så bra det blev med plattorna //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.