2020-04-21

Som sagt


Måndagen gick den med och lite saker blev gjorda. Som att få fram pappren till deklarationen och fylla i de vi fått från juristen. Vi ska inte göra vår spanska deklaration själva, som jag såg att många trodde i förra inlägget. Utan bara plocka fram de papper som juristen bett om och fylla i dem som de skickat. Sedan skanna allt och skicka tillbaka på mail eftersom man inte får åka och lämna det. Men det kan vara nog jobbigt det i dessa karantäntider (39 dagar) som gör en allmänt motivationslös i mellan åt. 

Men när detta var klart tog jag min snurrunda och nu t.o.m. springer jag lite här inne på området. -Och vet ni, igår såg vi för andra gången en gubbe på området. Som kör fram och tillbaka med sin cykel på de breda gatorna här inne. Första gången hade han även sin cykeldräkt på sig. Han måste längta oerhört mycket (precis som alla vi andra) på att få komma ut på en vanlig gata. Men får man inte det, så får man göra det bästa av situationen.

Jag fixade till ny ingefärsshot med som är ett måste i kylskåpet. Jag tar en hutt varje morgon. Om det är tron eller om den gör någon nytta det vet jag inte. Men det ska finnas och jag känner mig nöjd när jag har tagit den. Konstiga idéer man har. -Har ni några?

En annan sak som alltid finns på frukostbordet är nypressad apelsinjuice. Det vill t.o.m gubben ha ett glas av, för ingefärsshoten hoppar han. 


Gör en liter varje gång.

Nypressad apelsinjuice är "livet dä se"

7 kommentarer:

  1. Vår skolkock gör ingefärsshot till alla i personalen varje morgon men jag fixar tyvärr inte ingefära. Färskpressad apelsinjuice är så gott och vilken lyx att ha det varje morgon!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Ingefärashot dricker vi varje morgon när vi är här men inte i Sverige. Lite konstigt egentligen...
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hade en tid när jag drack ingefärsshot so du. Men den tiden tog slut av sig själv... Däremot äter jag en näve gröna blad varje morgon. Det har blivit ett behov. Man har sina vanor, huvudsaken är att de är goda!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så skönt att ni får hjälp med deklarationen, blev lite svettig där o tänkte på huuuur fixar man den , ;)) Färsk pressad apelsinjuice köper vi alltid på Consum när vi är i Spannien , så gott till frukosten. Får nog köpa en egen press sedan , blir dyrt i längden. Ha en fin dag //Christina

    SvaraRadera
  5. Vi dricker också apelsinjuice varje morgon, men inte alltid färskpressad. Apelsiner har varit så dyra här ett tag. Brukar köpa Brämhults färskpressade juice. Nu ska jag (vi) börja med nyponpulver som vi fått rekommenderar, då jag har artros. Tron gör allt......
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Gott med Nypressad apelsinjuice!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Skulle gärna ta mig ett glas kall ananas/apelsin juice på morgonen. Brukade göra det förr.
    Får inte dricka det nu pga min diabetes. Finns inte någon sockerfri juice jag tycker om.
    Och egenpressad blir ändå för söt. Tyvärr.
    Annars så är ju det man gör själv alltid bäst. Då vet man ju vad det innehåller också. Inga dolda onyttigheter.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.