2020-04-28

Ljuslyktor av gamla glasburkar


Igår kom jag ur startblocken väääääldigt sent. Jag hoppade inte ur nationaldräkten (internt skämt för pyjamasen) fören efter 15.30 då jag hoppade in i duschen. 🙄😲🙈. 

Jo visst gjorde jag saker, som att ta en sväng med snabeldraken, titta på tv:n, kolla datorn och pyssla. Men gå min runda kunde jag tyvärr inte eftersom mitt förbannade skavsår satt stopp för det. Och tur var väl det, för att göra snurrundan i pyjamas hade nog någon granne ringt till Guardia civil med en gång.

Jag fortsatte med mitt pysslande även när jag var nyduschad och mätt efter maten. Jag har sparat lite gamla glasburkar och har nu gjort några ljuslyktor av dem. Jag har knutit de enklaste mönstret (tror jag) i makramé, som blir som ett rutmönster på dem. Jag gjorde tre stycken med olika snören och olika avslut på dem allihopa.





Ett litet DIY och återbruksprojekt.


10 kommentarer:

  1. Jättefina lyktor! Du är så himla kreativ :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar är man segare än andra helt enkelt
    Vad fina lyktorna blev :)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Oj de var länge sedan jag hälsade på hos dig, tittade tillbaka till 2010 i min blogg idag o minsann där fanns kommentarer från dig :)
    De är skönt att traska omkring i pyjamasen, inget stress bara vara o göra vad man känner för. De e gott. Roligt extra namn nationaldräkten )
    Who vad fina lyktorna blev, fina o annorlunda - kanske skulle massproducera och sälja :) Helt säker på att de skulle sälja bra.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Nu blir man så glad över varje litet projekt man kommer på som man kan sysselsätta sig med.
    Blir resultatet bra blir man så klart glad. Men det är inte det som är det viktiga, utan att man har något att göra för att få tiden att gå lite fortare i dessa långa karantändagar.
    Du har tur som är så kreativ. Jag har tyvärr inte din kreativitet. Får fördriva tiden på annat sätt.
    Ha det bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka fina lyktor! Har också tänkt att vara kreativ och göra något, men har inte blivit av. Skulle brodera vår initial på tygservetter, men lyckas inte få över monogrammet till tyget.......
    Ha en fortsatt bra vecka, men detta börjar bli tråkigt nu.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Men så vackra ljushållare!!! Nu vet vi vad du skall göra när allt det hör med Corona är över! Du skall tillverka och sälja vackra ljushållare. Perfekt!

    Stor kram! Och tusen tack för dina kommentarer hos mig. Vi har fortfarande inget internet hemma så jag måste vara supersnabb när jag lånar nätverk från min mobil!

    Ha det gott!

    Anneli

    SvaraRadera
  7. Wow vad duktig du är. De blev jättefina! Lite scoutkänsla. Skönt att ta det lugnt då o då!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Wow vad snygga ,vad duktig du är.//Christina.

    SvaraRadera
  9. Wow! Vad snygga! Sådana vill jag också göra! Skulle passa bra i vårt kust-hus, känns lite marina, som sådana där glasflöten :) Tog du vanligt snöre, typ hushållssnöre, jute.. hampa eller vad det heter ;)
    Bra jobbat du är så pysslig och påhittig! Ha nu en fin onsdag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Du är så duktig. Jag är sååååååå imponerad! Du är så kreativ, du borde göra något stort av det när det här eländet är över. Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.