2020-04-03

Nästan same, same


Det är inte sådan värst variation på dagarna förutom vädret som går från sol till regn och även tvärt om vissa dagar.

Började dagen som vanligt med att stretcha/yoga för kroppen innan jag styrde upp frukosten på altanen. Efter frukosten blir det alltid några koppar kaffe (det är jag som dricker fler koppar) med mobil och datorhäng samtidigt.

Sedan tar jag min runda på området fram och tillbaka, fram och tillbaka, ja det blir några varv som jag snurrar runt innan jag slutar. Men nu de sista gångerna har jag haft musik i öronen och då blir det genast lite roligare.

Igår var vädret skapligt så då blev det kaffe på takterrassen, läsa bok i solstolen + powernap.

Dags att laga mat, och det blev ljummen kycklingsallad som vi åt. Gubben håller på med sin dator som inte är riktigt klar efter alla ominstallationer han gjort, efter den började att krångla. Så när han fixade med den såg jag på svt-play "Husdrömmar"på min dator.

Här innan datortittandet igen hade jag satt en bröddeg som stod och jäste under tiden. Det jag bakade var linsbröd som blev jättegott. Hittade receptet här.

Såg lite på tv:n innan det var dags att hoppa i säng.

Skönt att sträcka ut sig.

Måste sluta med gröten snart och börja med yoghurt.

Sedan är det kaffe som gäller.


 Sedan snurrar jag runt på området 3,9 km.

 Fikadags på takterrassen.

 Läsa bok och vila.

 Mat måste man ha också.

 Degen jäste bra fast jag bara hade torrjäst. Finns ingen färskjäst i affären just nu.

Klart det blev en macka till tv:n när brödet var klart.

8 kommentarer:

  1. Ja, om dagarna flöt ihop redan innan karantänen började så gör dom det ännu mer nu...
    Man får roa sig så gott det går!

    Ha en fin fredag - solen skiner i alla fall :-D

    SvaraRadera
  2. När det är som det är så får man hitta dagliga rutiner som fungerar vilket är speciellt viktigt när man är i karantän. Själv äter jag nästan alltid yoghurt på morgnarna numera. Till har jag en halv banan och lite sockerfri müsli. Gott tycker jag.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Inte mycket variation i livet just nu.
    Dessutom har jag en tendens att bli slö när det inte händer så mycket ��
    Ha en fin fredag
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Här finns inte ens torrjäst i affärerna... vet inte när jag såg det eller handsprit senast på hyllorna...
    Tack för att du fortsätter visa dina/era dagar fast det blir mycket same same... jag uppskattar din blogg mycket!
    Helgkram till er!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Hei ... for en flott dag. Jeg liker frokosten og lunsjen din ...
    og elsker det hjemmelagde brødet... jeg har fortsatt mel hjemme.
    Hilsen deg. Jeg ønsker deg en fin fredag ​​og en fin helg.
    PS! solen ... sååå vakker ... her er skogsturer. Viola

    SvaraRadera
  6. Ja livet är annorlunda för oss alla just nu. På olika sätt.
    Fint bröd du hade bakat. Såg gott ut.
    Ha en bra helg nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Ja det är som det är just nu! Men hellre karantän i sol o värme än storm och blötsnö!!! Sicket aprilväder vi har här, usch :(
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Ja tänk vilken vändning allt tog , inget man ens kunnat ana. Härligt att ni har sol ialla fall , och du är så duktig att baka o läga mat . Allt ser såå gott ut . Ha en fin Lördag

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.