2020-04-18

Hände lite på fredagen


Gubben stack iväg till vårdcentralen på morgonen för att tvätta och lägga om sitt skadade finger. Jag plockade lite hemma under tiden. Bädda, puffa kuddar, plocka fram köttet till middagen och lite annat.

När han var tillbaka tog jag min snurrunda på området. Hälsade på de man såg ute på sina tomter. Har även sett att fler och fler snurrar runt här inne nu för att få upp cirkulationen i sina ben av allt stillasittande som råder nu.

På eftermiddagen kom M förbi och lämnade över citroner vid grinden. Våra är nästan slut och citroner går alltid åt, som till matlagning och min shot som jag tar varje dag.

Straxt efter kom vår hantverkare som vi haft när vi gjort jobb i huset förbi. Han skulle hämta pengar som vi hade för grannens jobb som de gjort. Lite snabbprat på avstånd om hur läget med jobb för hans del är just nu. Som många andra firmor här har han fått sagt upp massor av personal. Vi har ett jobb som byggfirman ska göra när bestämmelser börjar att släppas. För nu får det inte göra jobb där någon bor permanent. 

Jag bjöd gubben på en Limoncello drink innan maten. Vi hade tänkt att grilla. Men vädret var så mycket fram och tillbaka. Ömsom sol, ömsom molnigt och trist. Så vi hoppade det och jag stekte köttet i stekpannan istället.

När vi hade ätit klart ringde lilla Ellen och ville prata. Hade allt varit som vanligt hade de kommit till oss igår hela familjen och varit här en hel vecka. Men tyvärr så får det bli när allt är som det ska igen i världen.

Senare på kvällen blev det tv-tittande tills det var dags att hoppa i sängen.


Blommar så fint nu vår strelitzia.

 Limoncello, sockerlag, äggvita, is och sedan shake it baby.

En köttbit med svampsås till. Svampen fick vi i julklapp när vi var i Sverige av vår vän Katarina.

8 kommentarer:

  1. God drink och god mat. Perfekt fredag
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Den där tallriken skulle jag inte tacka nej till. Såg riktigt gott ut.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. En bra dag får man väl säga. Ännu bättre hade den så klart varit med familjen på besök men det får ni ta igen senare.
    Så vackert strelitzian blommar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Både mat och dryck såg jättegoda ut . . //Christina

    SvaraRadera
  5. Mums igen! Ja svampsås är väl det godaste :)
    Ha en fin och glad söndag...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. En härlig dag ändå trots allt. Svampsås är sååå gott. Fin blomma, jag kallar den för papegojblomma. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Drinken såg god ut :-) Och maten med, som vanligt :-D

    Hur är det med fingret? Läker det som det ska?

    Ha en fin söndag! Imorgon ser det ut som det kommer att bli soligare :-)

    SvaraRadera
  8. Alltså hur gott såg inte det där ut och diggar verkligen gurksnurorna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.