2020-04-04

Brickmat all day long


Igår var gubben tvungen att uppsöka banken för vårt bankkort gick det inte att ta ut pengar på i bankomaten. Vi tar sällan ut pengar på kortet utan använder det som ett betalkort överallt där vi ska betala. Men nu hade grannen satt över pengar till vårt kort som en hantverkare ska ha som gjort ett jobb hos dem.

På banken fick gubben lämna in vårt bankomatkort genom en springa i ett fönster till kassapersonalen på banken. Där det konstaterades att vårt kort hade blivit avmagnetiserat, så därför tog inte bankomaten emot det. Så de skulle ordna med ett nytt kort. Men under tiden gick det bra att fortfarande använda det gamla i affärer tills vi får vårt nya. Så gubben fick göra ett uttag i banken istället. Pengarna fick han i ett kuvert som han fick genom ett brevlådeinkast. Ja, så nu är det bara att vänta på att vårt nya kommer i vår brevlåda inom kort (förhoppningsvis). Gubben har inte fått sitt nya körkort som också skulle komma i brevlådan inom några veckor. Men det är väl för att det är som det är just nu.

När gubben stack iväg gjorde jag min runda på området. Vinkade åt de som jag ser på området. Sa hej åt tysken på hörnet (det var sista gången) som aldrig säger hej eller nickar tillbaka. Nu tänkte jag, att jag går till gubben kommer hem igen, och det gjorde jag.

När gubben var tillbaka gick vi upp på takterrassen och njöt i solen. Jag fixade till en liten snacksbricka lite senare till fredagsdrinken som blev Martini Bianco med citronsoda i.

Innan middagen gick vi ner och satt oss i trädgården ett tag och jag försökte lösa korsord (verkligen skitkass på detta) med hjälp av gubbens hjälp i ett kör. Jag säger att vi löser korsord ihop.

Middagen åt vi på altanen och då kom brickan väl till pass igen. Jag gjorde en grillbricka med klyftpotatis, sallad, vitlöksås och välkryddat stekt nötkött i bitar. 

När vi ätit klart ringde lilla Ellen och vi pratade en stund och även med dottern. Hade vi varit i Sverige som vi skulle om allt varit som vanligt. Hade vi firat störst igår med för hon fyllde 40 år. Sedan blev det kortspel och tv-häng resten av kvällen.

Blev nästan en timme som jag snurrade runt på vårt område.

 Som resulterade i ett skavsår på högerfoten (fel strumpor).

 Här satt vi och prata om världsproblemen som verkligen är oss nära nu.

 Sedan blev det korsord ett tag nere i trädgården.

Gott med plockmat och lite kul att servera direkt på brickan

4 kommentarer:

  1. Härligt att gå på promenad. Här är det så kallt och hemskt att jag inte ens vill sticka ut näsan. Brickmat är perfekt vi ska väl laga lite mat senare med potatistema. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Bra marscherat där trots att ni håller er inom området. Mycket gott att äta dessutom. Jag hade också slutat att hälsa på honom om han aldrig svarar. Märkligt att inte kunna hälsa tillbaka för det ingår väl i vardagshyfs kan man tycka.

    Kram och god eftermiddag!

    SvaraRadera
  3. Aj, tråkigt med skavsår, här har det varit en riktig innedag trotts sol, så kallt i vinden som aldrig tycks sluta blåsa. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som får ihop din motion varje dag trots begränsningar. Konstig människa som inte svarar när du hälsar. Ohyfsad. Bra att ni har bra dagar och kan sitta ute i alla fall. Vi får hoppas att allt det här snart är över och ännu ett minne bara.
    Ha det bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.