2020-04-07

Utanför min omgivnig


Det tog jag mig igår när jag skulle gå och handla på Mercadona. Igår mötte jag inte en människa på vägen ner. Några enstaka bilar såg jag men de kan räknas på en hand.

På Mercadona var det som vanligt, handsprit på händerna och plasthandskar innan man får gå in och handla. Alla håller avstånd till varandra i butiken (bra 👍) och mitt varuköp gick bra. Färskjästen var fortfarande slut men jordnötter hade de fått in (då kan jag göra jordnötssmör igen). Det fanns bara ett fåtal apelsiner i nätpåse kvar till vår juice som vi dricker på morgonen. Men det får jag hoppas finns nästa gång det är dags för ett nytt varuinköp.

När jag lämnade påsarna i bilen till gubben tog han varuvagnen och gick in i affären. Jag kunde nämligen inte hitta de rakblad som han ska ha till sin rakhyvel. Varför han skulle ha vagnen förstod jag när vi möttes hemma lite senare. Han hade handlat loss lite han med, för det var så länge sedan han varit i affären nu. Det blev kött, dricka och såklart hans rakblad.

Så det blev grillat till middagen och på kvällen blev det tv:n som vanligt. 



Tvättade och hängde den innan jag gick iväg för att handla.

Har aldrig sett denna rondell utan någon bil. Första gången vi var här var sommaren 2012.

Plockade lite grässtrån på vägen hem till mina gräslöksblommor.

Det blev grillat till middag.

Och i morse var det yoghurt på frukostbordet. Så nu är det yoghurt och inte gröt som gäller ett bra tag framöver.

8 kommentarer:

  1. Skönt att ha inköpen avklarade. I vår butik fanns också handskar och handsprit men på frivillig basis. Dock såg det ut som att många följde råden. Däremot var det lite si och så med avstånden, bland annat i kassorna. Vi självskannade dock så vi slapp att köa.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Alltså vad jag längtar till spanien när jag ser dina bilder, här regnar det o är grått idag , Ska till frissan på em o bli lite ompysslad .Ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Vägen till Carrefour har väl aldrig känts så skön att gå som nu ��
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Här är det dags att skrida till handling idag. Ska bli skönt att slippa tak över promenadstråket :-)

    Ha det så gott ni kan!

    SvaraRadera
  5. Skönt att få komma iväg till affären kram

    SvaraRadera
  6. Lugnt här också...märkligt lugnt...allt ligger lite nere.
    Ja nu får det vara slut på gröten! In med fil här också :) De där jordgubbarna hade suttit fint till frukost.
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  7. Brukar inte se mina grannar först nu när värmen kommer. Känns som vanligt. Inte många på Coop o Ica Delfinen. Maxi hoppar vi över. Jag ville grilla häromdagen när vi hade det så varmt o skönt. Maken bara blängde på mig haha! Så kotletterna hamnade i grillpanna. Det smakade bra!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Förstår att det är skönt att ta en promenad till affären. Annars får ni ju bara röra er på ert område.
    Här har vi ju i alla fall rörelsefriheten och kan gå ut och röra på oss som vi vill. Än så länge.
    Skönt att kunna hänga tvätten ute. Jag gillar dina gräslöksblommor. Och soffkuddarna är så sommarfina.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.