2020-04-30

Onsdagsrapport


Igår kunde jag gå min snurrunda igen obehindrat. För nu har mitt skavsår blivit mycket bättre och det kändes inget alls när jag gick. Vädret var tipptopp så det var många ute på sina tomter när man gick runt. Även några småbarn var ute med sina föräldrar/mor/farföräldrar på parkeringen och lekte alla på behörigt avstånd till varandra.

Efter rundan tog jag min bok och lade mig i ryggläge ett tag på takterrassen. Jag både läste och slumrade till som vanligt en stund.

Det blåste igår och den bara ökade, så middagen åt vi inne på altanen när den var klar. Vi hade tacos i måndags och det blev köttfärs över. Så det fick bli en varsin omelett på detta till middagen.

Vi hade även slut på vårt matbröd och på fruktfatet låg 3 stycken mjöliga äpplen. Så jag gjorde ett långpannebröd med äpple och valnötter i. Det blev jättegott, för vi tog ett provsmak när vi kollade på tv:n.


Inte ett moln på himlen men det blåste rätt bra.

 Inrullat tacoköttfärs i omeletten.

 Det var jättegott att rosta med upptäckte jag i morse till frukosten.


Det blev ett rosa långfinger.

7 kommentarer:

  1. Skönt väder igår men att äta ute var inte aktuellt här heller.
    Jösses vad det blåste :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vädret var verkligen helt fenomenalt igår :-)

    Vi gjorde taco-spagetti av våra rester från tacon. Finns det kebab-pizza så borde det inte vara några problem med taco-spagetti :-D

    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  3. Så gott både till middag och dessutom nybakat bröd!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint :-))) Jeg leser her ... og ... godt humør med en gang :-))) Hilsener til deg.
    Vi spiser poteter med asparges og smør i ettermiddag.
    Klem fra Viola

    SvaraRadera
  5. Brödet ser verkligen gott ut.
    Det är bea att vara kreativ med resterna man får.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Så härligt med bilder från spanien. Härligt med en blå himmel, och en bok på terassen låter underbart .Ha en fin valborg //Christina.

    SvaraRadera
  7. Härliga naglar och vilken fräsch omelett. Njut på din terass o ta det lugnt. Skoskav är inte att leka med.

    Kramar Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.