2021-02-27

Bra fredag

 

Jag och Ulrika började fredagen med en riktig långpromenad på både känd och okänd mark för oss båda. Men det blev en skön start på dagen innan jag och gubben tog tag i våra sysslor som skulle göras.

Vi tog pärlan och åkte runt till några vänner som inte är här just nu och kollade till deras boenden och blommor.

Sedan blev det en sväng till Mercadona, Chinobutiken och Skandinaviska innan vi åkte hem.

När vi kom hem stannade gubben till så jag kunde kolla om vi hade någon post i vår brevlåda. Och igår låg det ett stort vitt kuvert i lådan.

När vi parkerat pärlan och kom till vår grind stod det ett paket på vår trapp med. Det var som rena rama julafton för oss en stund.

När alla saker som vi handlat hamnat på rätt plats i skåpen och i kylen satte vi oss ute och tog fredagsdrinken och lite tilltugg till den.

Sedan flög timmarna iväg och snart så var det kväller och dags att fixa till något att äta och sedan se på tv:n.

Vi började även att se en miniserie på Netflix "Bakom hennes ögon", som gjorde att klockan blev väldigt mycket innan vi hoppade i säng.


En skön morgonpromenad.


Det här låg i brevlådan från vår vän Katarina. Torkade rödgula trattkantareller.


Det här var i paketet som stod på trappen. Påskpresenter till de små. Beställde fotopussel från Pixum. Samma ställe som jag beställde fotoboken till mamma på barnbarnsbarnen när hon levde.


Fredagsdrinken med lite tilltugg.


Vi grillade inte igår utan stekte köttet i stekpannan.



Gubben hittade (det var 2-pack) söta burkar på Mercadona med getmjölk/yoghurt i. Vi provade en på kvällen. Det var inte min grej alls, så gubben fick allt som var i. 


8 kommentarer:

  1. Verkligen rena rama julafton! Mmm... Kantareller är verkligen gott!
    Synd att innehållet i det fina kruset inte var gott, men som sagt kruset var i alla fall fint och kommer säkert till användning :-D

    Ha en fin dag! Fast nu får solen faktiskt skärpa till sig...

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att få paket även fast man vet vad man beställt :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag och trevliga paket är aldrig fel :D Det är däremot allt som get är inblandat i. Inget för mig alltså.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Spännande att få paket!
    De där små burkarna har jag inte sett!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt med en promenad i värmen...paket gillas OCH kantareller!!! Men allt med get är inget för mig heller...varken lukt eller smak!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Rolig post är så kul! Roligt med pussel och fotoböcker. Torkade kantareller, gott! Igår gjorde jag en risotto på kantareller. Blev smaskens! Jag har sett färdigt Bakom hennes ögon. Helt skruvade och fruktansvärt obehagligt slut. Vet inte vad jag tycker! Har du sett färdigt på serien? Vad säger du om slutet?

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker precis som du, helt skruvat slut faktiskt.

      Radera
  7. Har tyvärr inte sett såna där trevliga krus med getmjölksyoghurt i här i Sverige. Då skulle det bli köp och en ny vana till frukost för jag älskar getost och getsmör (finns i Sverige) och detta skulle säkert också gillas.
    Kram Monika

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.