2021-02-12

Målardag

 

Igår körde vi en målardag på takterrassen. Pergolan behöver oljas in nu efter ett par år i starkt solsken dagarna i ända (nästan).

Jag gillar att måla, gubben tycker väl inte det är någon wowupplevelse precis. Men båda två gillar i alla fall när man ser ett bättre resultatet efteråt.

Man riktigt såg hur glada träbitarna blev att få lite olja på sig. De sög i sig rejält, så det var verkligen dags för detta projekt.

Nu är detta inget endags jobb, utan ett jobb som kommer att ta sin lilla tid. Men jobbet är på rull och då är det bara att köra på.

Vi måste kolla efter en högre stege med. För jag vill inte sitta på gubbens axlar och måla när han står på vår gamla stege 😰😬 för att nå upp till taknivån.


Jag hann köra 2 maskiner tvätt innan målningen startade.



Dags för lite målning.


Vi gjorde två väggar igår.



Och vi hade bra jobbväder.

9 kommentarer:

  1. Är inte heller överförtjust i att måla men det är roligt att se förbättringen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli superbra det där och jag röstar verkligen för en längre stege omedelbums!
    Fast aj, aj, aj... Attans vilka osorterade klädnypor! Måste nog hämta en papperspåse att hyperventilera i... ;-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg! ☀️🇪🇦👍

    SvaraRadera
  4. Skönt när man kan hjälpas åt. Och fint blir det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad är det som hänger i mitten på strecket. Är det Tommys mys-overall 🤔🤔
    Annars ett väldigt färgglatt klädstreck.🤘
    OCH inoljningen blir ju ett lyft. 👍

    SvaraRadera
  6. Målning är ett tacksamt arbete tycker jag för man ser resultatet direkt och det gillar jag :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  7. Trevlig helg. ☀️☀️☀️
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.