2021-02-21

Grått och mulet

 

Någon sol som väderappen hade lovat vid 12.00 tiden igår, den uteblev totalt. Kanske att man kunde se en yttepytte ljusglimt utav den. Men inget som gjorde att jag tog några glädjeskutt och slängde mig i någon solstol precis.

Så min eller vår då, för gubben härmade mig mest hela dagen. Förutom när jag pysslade så pysslade han inte med likadant utan han pysslade med sina blommor då. Men det är ju lite same, same.

-Jo vi pratade en lång stund med våra barnbarn Amelia och hennes lillebror Elvis. De målade teckningar, dansade, busade och såg på tv:n under tiden vi pratade. Men när det blev tv-dags så hann vi prata med sonen lite ostört en stund också.

Idag fyller Amelia 3 år och hennes paket har kommit fram i tid och är redan öppnat med och hon blev glad för det hon fick.

Vi såg inte på Mello på kvällen utan började att se Atlantic crossing på Svt-play.


Amelia som blir 3-år idag.


Här med lillebror Elvis som blev 1-år i oktober.



Det blev små minipizzor till middag igår. Och en massa ugnsfriterade spritärtor.


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig ålder, 3 år
    Grattis till Amelia
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till er fina treåring!
    Och lillebror har blivit stor han också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till fina Amelia! :-)
    Vädret idag är inte särskilt kul det heller och till råga på allt så har dom hotat med en ny sandsmocka. Hoppas innerligt att dom har fel!

    Ha en skön söndag - det är i alla fall en relativt behaglig temperatur :-)

    SvaraRadera
  4. Sprit i ärtor! Det var intressant. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till söta Amelia! Vilka fina barnbarn ni har.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Spritärter "spritas" dvs fröna plockas ut ur baljan. Endast fröna äts inte baljan som har en seg hinna. De flesta ärterna vi äter är spritärter av sorten märgärt.

    SvaraRadera
  7. Sicken söt treåring :) Ja den serien vill jag också se, Atlantic crossing...
    Idag har vi ett riktigt vårväder här och snön smälter! Tjoho! Äntligen!!
    Ha det gott :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Grattis till söta lilla Amelia!

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.