2021-02-06

 

Jag hade satt en deg i torsdagskväll som jag bakade ut på fredagsmorgonen efter joggingtur och frukosten.

Sedan blev det lite datorhäng innan jag gick iväg till tandläkaren, för sista gången. För igår blev jag helt klar och några tusenlappar fattigare.

Vi hade tänkt att grilla på eftermiddagen men vädret tilltalade inte så värst mycket. Så det fick bli gubbens köttsoppa som han gjort dagen innan.

Han lagar mat som jag ungefär. Inte till 2 personer utan till 22 personer när han lagar något. Så köttsoppa kan vi äta nu i ett par dagar nu om vi inte fryser in några portioner.

Kvällen blev i tv-soffan, först På Spåret och Carina Bergfeldts program innan seriemaratonet började.


Blev en macka till köttsoppan.


En Mojito fick bli fredagsdrinken.



Godaste köttsoppan.

9 kommentarer:

  1. Lika bra att laga mycket när man ändå håller på. Att ha rester i kyl/frys är väldigt bekvämt sen :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Det såg gott ut både soppa o mackorna. Ha en fin Lördag//Kram Christina

    SvaraRadera
  3. More is more. Så lagas det här också. Jag har inte fattat att frysen är för liten. 😉😄

    SvaraRadera
  4. Så gott! Soppa är bra mat efter promenad i minusgrader och nordanvind. Förresten det är bra mat alltid! Samma här... det blir alltid storkok när jag lagar mat. Så himla bra att bara sträcka in en hand i frysen och ta ut en portion. Spänning i vardagen när man sen öppnar! Nåja... jag märker såklart!

    Glad lördag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Soppor och grytor är perfekt vintermat. Värmer skönt.
    Säkert gott även i ert varmare klimat.
    Och med nybakat bröd till blir det ju perfekt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Så himla gott med nybakat bröd och soppa! Pricken över i:t, en mojito!
    Idag ska jag göra fläsklägg och rotmos.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Men så gott och nybakat bröd är alltid rätt!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Mums så gott med nybakat! Jag måste lära mig att hantera degar bättre. Jag har svårt för degar...De blir inte bra. Min mamma bakar dock underbart matbröd och delar ut till familjen :-)

    Underbart med en man som lagar mat så där.

    Hur är det med tandläkaren i Spanien? År den subventionerad på något sätt som i Sverige?

    Ha en riktigt fin söndag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  9. Mums så gott med nybakat! Jag måste lära mig att hantera degar bättre. Jag har svårt för degar...De blir inte bra. Min mamma bakar dock underbart matbröd och delar ut till familjen :-)

    Underbart med en man som lagar mat så där.

    Hur är det med tandläkaren i Spanien? År den subventionerad på något sätt som i Sverige?

    Ha en riktigt fin söndag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.