2021-02-15

❤-Dagen

 

Vad gjorde vi på Alla hjärtans dag då.

-Jo, vi pratade med vårt Barnbarn Ellen som ringde igår igen. Värmer gott i hjärteroten att få se de små liven när de ringer. Hon berättade att de varit ute och lekt i snön och skulle grilla hamburgare till lunch. Hon visade också hur duktig hon var på att hjula innan hon sa hej då.

Efter telesamtalet gick vi ner till brevlådorna och hämtade båda våra närmsta grannars post som de hade. Sedan satte vi på vattnet hos den ena grannen som vi pratat med i veckan. De ville gärna att vi spolade av all sand som kom när vi hade sandregn.

Så vi spolade av deras takterrass och gård. -Ja, vi var väl och ta i. Det var gubben som gick med vattenslangen. Så jag agerade väl mer som en förman, genom att delegera jobbet så det gick rätt till.

Sedan blev det min tur att jobba lite och det blev vid spisen så vi fick lite mat i magen. Där skötte jag mig själv under tiden gubben tittade till och pratade med våra blommor.

Jag hittade en bit sockerkaka i frysen som jag trollade lite med så att den blev en tårta till kvällsfikat.

-Ja, det var väl det som hände här på Casa 66 igår när det var Alla Hjärtans Dag.


Jag stod utanför grannens staket och pekade var gubben missat 😊.


Det blev en pastarätt som nästan ser lite höstlik ut.


En tårta med lingonpulver på.



Hemmagjord sylt och vaniljkräm var det i den.

7 kommentarer:

  1. Snällt att hjälpa till så att sanden kom väck. Din insats för att övervaka och dokumentera det hela är ju inte att förakta den heller :-D

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Det var ett fint trolleri. 👍

    SvaraRadera
  3. Bra jobbar av er båda och lika god mat som vanligt ser jag :D Du har en förmåga att trolla minst sagt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du trollar i köket som vanligt. =)
    Tårtan såg god ut.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Buskallt här och då är det verkligen skönt att kika in till dig i värmen och solen :)
    Tårtan ser mumsig ut! Lingonpulver satte det där extra piffet...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Mysigt att få se barnbarnen och klart hon måste visa att hon kan hjula!
    God mat på det... mysigt Alla hjärtans dag!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Så mysigt att få se barnbarnen på självaste Alla hjärtans dag :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.