2021-02-23

Det blev en del gjort

 

Igår hade jag en tid till frissan. Jag var där sist i mitten av november förra året. Så nu var det verkligen dags.

Jag har ju själv varit och naggat med saxen i luggen ett antal gånger under denna period. Men nu behövdes det verkligen klippas på längden med och det är ju svårt att göra själv 🥴 för då vet man aldrig hur resultatet sett ut 😲.

Innan jag stack iväg till frissan satte jag en bröddeg som jag ställde ut på altanen, för att den skulle jäsa bättre i värmen. Och det hade den gjort såg jag när jag kom hem igen.

Gubben satt i trädgården när jag kom hem så jag satte mig där jag med ett tag och bara njöt av vädret.

Vi kom på att det var länge sedan vi ätit raggmunk så det fick det bli till middag. Och som alltid när jag ska steka raggmunk eller pannkakor, kan man tro att jag bjudit in grannarna med 🙄😮. Vi hade bacon och lingon till våra raggmunkar.

Efter maten tog jag tag i bröddegen och bakade ut den. Sedan fick brödet jäsa en stund till på plåten innan det åkte in i ugnen.

Det blev nyttighetschokladbollar med som vi kan ta en (eller två) till kvällskaffet. Alltid gott 😋 att ha något till sista koppen kaffe för dagen.


Den hade jäst på bra i solgasset på altanen.


Gjorde en skåra i mitten på varje kaka så man kan ta en halvera dem, om man inte är sugen på en hel till frukost.


Dadlar och kokosolja i dessa godingar.


Vi har lunchen räddad idag med 👍.



Jag kapade en bra bit på längden och blev supernöjd 😊. 

10 kommentarer:

  1. Frisyren blev ju supersnygg! :-)

    Brödet såg verkligen gott ut, du är så himla kreativ i köket!

    Ha ännu en härlig dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Blev ju hur bra som helst :)
    Både hår, bak och mat
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håret blev jättefint. Passar dig super bra.
    Här kan man köpa sockerfritt kaffebröd på Willys som är smaksatt med dadlar. I stället för socker.
    Smakar bra. Så det gör säkert dina chokladbollar också.
    Raggmunk är gott. Tummen upp för din dag som var väldigt bra på alla sätt.
    Ha det fortsatt bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev! Själv är jag i akut behov av en klippning men drar mig för att boka en tid.
    Chokladbollar som är så gott. Är de dessutom lite nyttigare så är det rena vinsten!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Snygga bullar, snygg raggmunk men framförallt... snygg kvinna! Superfin frisyr på dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Åhh vilken fin frisyr. Jag har frissantid i morgon. Kanske jag skulle våga klippa av lite jag med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Snygg frisyr , skulle oxå behöva fixa mitt hår. Måste boka tid. //Christina

    SvaraRadera
  8. Snygg i håret, så skönt. Var själv hos frissan i söndags. En befrielse.
    Raggmunk vet jag inte ens om jag ätit någon gång. Men både dina bröd och chokladbollar såg lockande god ut.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Så mycket gott i vanlig ordning. Men så snygg du blev i håret och så kul att få se en bild på dig, det är inte varje dag :-)

    Varm kram och ha en fin kväll!

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.