2021-02-07

Rött överallt

 

Herre jösses vad det såg ut igår morse när man klev utanför dörren.

Det här är det värsta calima eller sandregnet som vi har haft sedan vi flyttade hit. Allt hade ett lager av den röda sanden, och jag är väldigt glad att jag inte hade någon tvätt som hängt över natten.

Så vad alla gjorde igår var att spola och tvätta av sina staket, terrasser, rysta dynor, tvätta bilar och få ordningen återställd igen.


Rött överallt.


Takterrassens plattor.


Bara att spola.



I Sverige får de snö, här får vi sand.

9 kommentarer:

  1. Det är så fantastiskt att tänka på att det kommer från Sahara. 😳

    SvaraRadera
  2. Ingen risk att ni blev sysslolösa då! Snö smutsar i alla fall ner mindre ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Tog andra varvet med skurningen i morse :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja tänk, alltid är det något som gör att man slipper vara syssellös. Här snöar det och snöar och snöar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Ja, jösses vad det såg ut när vi vaknade. Men hellre sand än snö!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jamen jag tror jag föredrar sand....faktiskt!
    Trött på snö o kyla här nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Tur att det inte är så stora mängder att ni måste skotta i alla fall.
    Som med all snö här i Sverige.
    Jag tror jag gillar sand och värme mer än snö och kyla. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Ja jösses vad med sand som hade ramlat ned! I och för sig gillar jag rött, men inte just den varianten ;-)

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  9. Jamen, fy! Stackars er!
    Det där kommer jag ihåg från både i Spanien och Italien och jag minns altanerna och bilarna som var helt täckta av detta sand-damm.
    Då är det bättre med lite snö :-)

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.